آیا هواپیمایی آسمان خلبان پرواز تهران – یاسوج را علیرغم هوای ابری مجبور به پرواز کرد؟ رییس کمیسیون عمران مجلس به تحلیل علت بروز حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج پرداخت. به گزارش خانهملت، محمدرضارضاییکوچی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به تحلیل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج پرداخت و […]
آیا هواپیمایی آسمان خلبان پرواز تهران – یاسوج را علیرغم هوای ابری مجبور به پرواز کرد؟
رییس کمیسیون عمران مجلس به تحلیل علت بروز حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج پرداخت.
به گزارش خانهملت، محمدرضارضاییکوچی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به تحلیل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج پرداخت و گفت: خلبان هواپیما بهطور تلویحی اصلیترین مقصر حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریحکرد: هواپیماها باید بهطور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع ۱۵ هزار پایی از روی قله دنا عبور کند، چراکه ارتفاع این قله ۱۴هزار پا است.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر این طرح توسط خلبانان رعایت شود، فوراً باید طرح تقرب را اجرا و در فرودگاه یاسوج فرود بیایند، افزود: این اقدام در شرایطی صدق میکند که هوا بسیار صاف باشد و خلبان دید مستقیم داشته باشد تا خلبانان ترجیح دهند از دره یو شکل کنار فرودگاه یاسوج به روی باند بنشینند، بنابراین گاهی اوقات طرح سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نمیکنند.
رضاییکوچی همچنین ادامه داد: به نظر میرسد خلبان هواپیمای یاسوج نیز خودش مسیرش را انتخاب کرده و در این میان با ابرهای متراکم و توربالانس مواجه و دچار چنین حادثهای شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ابهامات موجود در سقوط هواپیمای آسمان عنوانکرد: سؤال اینجاست که آیا با وجود اطلاع از وضعیت نامناسب جوی به خلبانان اجازه انتخاب مسیر یو شکل داده میشود و آیا در این باره سختگیریهای لازم انجام میشود؟ چرا که صرف تجربه خلبان، کفایت نمیکند.
وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اعتماد به نفس بالا کار دست انسان میدهد، اظهارداشت: به ویژه زمانی که شرایط جوی خراب باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد این موضوع طبیعی است که مسیری انتخاب شود که دید بهتری برای خلبان داشته باشد.
رضاییکوچی ادامهداد: براساس اطلاعات دریافتی در فرودگاه یاسوج تا سال ۹۰ مقرر شده بود اگر هوا ابری باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد، پروازها لغو شود اما بعد از این سال شرایطی برای پروازها اعلام شد که در چارچوب رعایت این شرایط، خلبانان اجازه پرواز داشتند لذا سؤال اینجاست که آیا شرکت هواپیمایی آسمان خلبانان را ملزم به رعایت این شرایط کرده بود یا خیر.
نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به تأثیر عمر بالای هواپیمای ATR سقوط کرده در حادثه اخیر اذعانداشت: طبیعتاً هواپیما نیز مثل خودرو هر چه نوتر باشد عملکرد بهتری دارد، ضمن اینکه هواپیمای ATR هواپیمای خوبی است و باید مقررات رعایت میشد البته هواپیما در لحظه پرواز هیچ نقص فنی نداشت اما مسیری که خلبان انتخاب کرد شاید از پس هواپیمای نو بر میآمد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از تشکیل جلسه کمیسیون عمران در ۲ اسفند (چهارشنبه هفته جاری) خبر داد و خاطرنشانکرد: پیرو مأموریتی که رییس مجلس به کمیسیون داد، جلسهای را روز چهارشنبه با حضور وزرای راه و تعاون، مسؤولان شرکت هواپیمایی آسمان، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری و تیم امداد و نجات حاضر در محل حادثه تشکیل میشود و وزیر راه در این جلسه توضیحاتی درباره علل حادثه بیان خواهد کرد و بحثهای کارشناسی و عواملی که در بروز این حادثه مؤثر بود نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.