ردپای شتابزدگی در تدوین اسناد مناقصات نفتی مناقصهمزایده- کنسرسیوم مرکب از (توتال با ۴۰درصد سهم، انی با ۴۰درصد سهم و نواتک با ۲۰درصد سهم) دو قرارداد اکتشاف و تولید مربوط به بلوکهای ۴ و ۹ فراساحل لبنان واقع در شرق دریای مدیترانه را با دولت لبنان به امضا رساند. رهبری کنسرسیوم و بهرهبرداری از پروژه […]
ردپای شتابزدگی در تدوین اسناد مناقصات نفتی
مناقصهمزایده- کنسرسیوم مرکب از (توتال با ۴۰درصد سهم، انی با ۴۰درصد سهم و نواتک با ۲۰درصد سهم) دو قرارداد اکتشاف و تولید مربوط به بلوکهای ۴ و ۹ فراساحل لبنان واقع در شرق دریای مدیترانه را با دولت لبنان به امضا رساند.
رهبری کنسرسیوم و بهرهبرداری از پروژه بهعهده توتال خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، رضاپاکدامن در کانال خود نوشت: یکی از مدیران توتال در این زمینه اعلام کرد که این قرارداد در راستای استراتژی گروه توتال برای حضور در پروژههای اکتشافی دریای مدیترانه است.
اولویت کاری پروژه، بلوک۴ و با انجام حفاری اکتشافی در این بلوک اعلام شده، زیرا در مورد بلوک۹ اختلاف مرزی بین لبنان و اسرائیل وجود دارد.
این دو قرارداد حاصل اولین دور مناقصه پروژههای فراساحلی لبنان بوده که دولت این کشور در ژانویه۲۰۱۷ برگزار کرد.
یک نکته مهم و نیازمند توجه برای کشور ما در این رابطه، فرایند کوتاه برگزاری مناقصه بینالمللی تا واگذاری کار و انعقاد قرارداد در لبنان همچون بسیاری از کشورهای دیگر بوده که کمتر از یک سال صورت گرفت.
درصورتی که فرایند برگزاری مناقصات در کشور ما غالباً یا بسیار «شتابزده» و بدون تولید دقیق اسناد مناقصه و اسناد قرارداد، یا بسیار«آهسته و فرسایشی» است.
ارزش زمان در کشور ما علیرغم شرایط عقبماندگی شدید، بهخوبی حس نمیشود.
وقفه طولانی در تصمیمگیریها و ارجاع کار، نه تنها معدود سرمایهگذاران بلکه شرکتهای متعدد خدماتی و سازنده داخلی را در شرایط بلاتکلیفی قرار میدهد.
لذا، پیش از اینکه به مسایل فنی و حتی مالی پروژههای صنعتی و نفتی توجه شود، لازم است بازنگری اساسی در نظام تصمیمسازیها صورت گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.