افزایش ۲۰درصدی صادرات خرما

افزایش ۲۰درصدی صادرات خرما یک مقام مسؤول گفت: تاکنون ۲۰۰هزارتن خرما به بازار‌های هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ تا ۲۰درصد افزایش یافته است. ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰درصدی صادرات خرما خبر […]

افزایش ۲۰درصدی صادرات خرما

یک مقام مسؤول گفت: تاکنون ۲۰۰هزارتن خرما به بازار‌های هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ تا ۲۰درصد افزایش یافته است.

ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰درصدی صادرات خرما خبر داد و گفت: براساس آخرین برآورد‌ها تاکنون ۲۰۰هزارتن خرما به بازارهای هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ تا ۲۰درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ از مجموع ۷٫۵میلیون تن صادرات خرما در جهان، ۱۰درصد این میزان، از ایران صادر می‌شود.

حسن‌پور ادامه‌ داد: تولید خرما در سال زراعی ۹۵-۹۶ با افزایش ۵ تا ۶درصدی به یک میلیون تن افزایش یافته است.

این مقام مسؤول سطح زیر کشت باغات خرما ۲۵۰هزار هکتار اعلام‌کرد و افزود: همچنین ۱۰ تا ۱۲هزار هکتار باغات جدید احداث شده است که در سال‌های آتی محصول این باغات به میزان تولید خرمای کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان به شمار می‌رود، بیان‌ کرد: براین اساس، ایران یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم خرما در دنیا محسوب می‌شود.

 

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری با اشاره به این‌که نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزارتومانی خرما در بازار صحت ندارد، تصریح‌کرد: هر کیلو خرمای مضافتی به‌طور متوسط با نرخ ۵هزارو۵۰۰ تا ۶هزار تومان از باغداران خریداری و با قیمت ۷ تا ۸هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این قیمت واقعی است.