نورپردازی المان‌های شهر اراک

 براساس مطالعات طرح شب‌های نورانی در دست اجرا است نورپردازی المان‌های شهر اراک نورپردازی‌ المان‌های اراک براساس ویژگی‌ و مطالعات انجام شده و نیز مناسبت‌‌‌ها در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک قرار گرفته است. سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک در خصوص این موضوع، گفت: با توجه به […]

 براساس مطالعات طرح شب‌های نورانی در دست اجرا است

نورپردازی المان‌های شهر اراک

نورپردازی‌ المان‌های اراک براساس ویژگی‌ و مطالعات انجام شده و نیز مناسبت‌‌‌ها در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک قرار گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک در خصوص این موضوع، گفت: با توجه به اهمیت نورپردازی شهری و اثرات آن در محیط و همچنین تکنیک‌‌‌ها و طراحی که باید در این بخش به‌کار برده شود؛ انجام مطالعات تخصصی در این خصوص مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا کشاورزیان با تأکید بر این نکته که ایجاد جذابیت در محیط شهری با بهره‌گیری از گزینه‌هایی مانند نورپردازی مناسب بستری برای رضایتمندی شهروندان است، بیان کرد: ایجاد سیمای شبانه مناسب در اراک یکی از مطالبه‌های شهروندان بوده است که با بهره‌گیری از مطالعات انجام شده این اقدام در حال انجام است.

محمدرضاکشاورزیان در خصوص تأثیر نورپردازی‌‌‌ها در ایجاد امنیت روانی فضاهای شهری گفت: این نورپردازی‌‌‌ها تأثیر به‌سزایی در جلوه دادن به عناصر سخت و نرم منظر و ایجاد فضاهای پویای شهری در شب دارد و امنیت روانی مورد نیاز برای شهروندان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد سر زندگی، سکونت‌پذیری، رونق اقتصادی ناشی از تردد شهروندان در ساعت‌های شب که نورپردازی مناسب در این قضیه تأثیرگذار است و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی شهری از جمله مواردی است که به نورپردازی اصولی و تخصصی مرتبط است.

 

کشاورزیان با اشاره به تأکید تاجران، شهردار اراک در خصوص توجه به پروژه‌های شب‌های نورانی اراک، از نصب برج نورانی۱۵متری در پارک جدید گردو در شهر اراک خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.