معضل حل نشده نمایشگاه‌های تخصصی!

معضل حل نشده نمایشگاه‌های تخصصی! فعالان حوزه مبل‌ و چوب استان گیلان همچنان به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در رشت اعتراض دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق اصناف گیلان فعالان حوزه مبل ‌و چوب و اتحادیه درودگران شهرستان رشت و تولید‌کنندگان مبل ‌و صنایع چوبی استان گیلان پس از آن‌که هفته گذشته […]

معضل حل نشده نمایشگاه‌های تخصصی!

فعالان حوزه مبل‌ و چوب استان گیلان همچنان به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در رشت اعتراض دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق اصناف گیلان فعالان حوزه مبل ‌و چوب و اتحادیه درودگران شهرستان رشت و تولید‌کنندگان مبل ‌و صنایع چوبی استان گیلان پس از آن‌که هفته گذشته با حضور در دفتر مدیر کل سازمان صنعت‌، معدن ‌و تجارت استان گیلان گلایه‌های خود را نسبت به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در رشت بیان کردند‌، با حضور در اتاق اصناف مرکز گیلان از عرضه مستقیم کالا در این نمایشگاه انتقاد کردند.

جلال‌الدین‌محمد‌شکریه، رییس اتاق اصناف مرکز گیلان در ابتدای این جلسه‌ گفت: ما مخالف برگزاری نمایشگاه نیستیم اما معتقدیم در نمایشگاه‌های استان اولویت باید حضور‌ واحدهای تولیدی گیلان باشد.

شکریه افزود: نمایشگاه‌ها محل معرفی و شناساندن کالا‌ها و خدمات هستند و فروش کالا در آن ممنوع است.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با تأکید بر تشکیل کارگروهی برای رفع مشکل پیش آمده در نمایشگاه‌های تخصصی گفت: فروش کالا در نمایشگاه‌های تخصصی از لحاظ کیفیت و قیمت قابل مقایسه ‌با واحدهای صنفی نیست و هیچ‌گونه خدمات و پشتوانه‌ای پس از خرید برای مردم وجود ندارد.

علی‌امیرمستوفیان، رییس اتحادیه درودگران شهرستان رشت به فعالیت بیش از ۵هزارنفر در حوزه مبل و چوب گیلان اشاره کرد و گفت‌: تعدد نمایشگاه‌ و اضافه شدن مبلمان در هر کدام از عنوان‌های نمایشگاه‌ها‌، عرضه مستقیم کالا و همچنین عرضه کالای بی‌کیفیت از مشکلات اصلی نمایشگاه‌های تخصصی می‌باشد.

وی به مکاتبات و جلسات مختلف اتحادیه درودگران و فعالان این حوزه خطاب به مسؤولان ذی‌ربط اشاره کرد و گفت‌: ادامه این روند به فعالان حوزه مبل ضربات سنگینی را وارد کرده که کسب ‌و کار را در استان گیلان با چالش مواجه خواهد نمود.

رییس اتحادیه درودگران شهرستان رشت همچنین از اعطای مجوز برای برگزاری فروش فوق‌العاده ایام نوروز به تمامی فروشگاه‌های عرضه مبل خبر داد .

وی افزود: امیدواریم جوی که باعث التهاب در بازار مبل شهرستان رشت در پی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شده با درایت مسؤولان مربوطه به بهترین شکل حل و موجب رونق کسب ‌و کار در استان شود.

 

 بابک کاوسی رییس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان رشت در این جلسه اعتراض واحدهای صنفی لوازم خانگی را نسبت به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اعلام‌کرد و گفت‌: فروش کالای قاچاق و کالای به اصطلاح بانه‌ای در این نمایشگاه‌ها مشکلات فراوانی را برای مردم استان دانست.