گزارش اقدامات بانک مرکزی از طریق مؤسسه اعتباری ملل

گزارش اقدامات بانک مرکزی از طریق مؤسسه اعتباری ملل به دنبال چالش ایجاد شده ناشی از فعالیت غیرمجاز تعاونی اعتبار وحدت (موسوم به آرمان) و عدم امکان بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران خود مسؤولیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی وحدت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مؤسسه اعتباری ملل واگذار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

گزارش اقدامات بانک مرکزی از طریق مؤسسه اعتباری ملل

به دنبال چالش ایجاد شده ناشی از فعالیت غیرمجاز تعاونی اعتبار وحدت (موسوم به آرمان) و عدم امکان بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران خود مسؤولیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی وحدت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مؤسسه اعتباری ملل واگذار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه ملل، نظر به عدم نقدشوندگی دارایی‌های شناسایی شده، با تخصیص خط اعتباری توسط بانک‌مرکزی، با حدود ۹۸درصد تعداد سپرده‌گذاران تعاونی تصفیه حساب به‌ عمل آمده است. در همین راستا با مساعدت بانک مرکزی، پس از بازپرداخت سپرده‌های تا سقف ۳۰میلیون ریال تعاونی غیرمجاز وحدت در مرحله نخست، سپرده‌های تا سقف یک میلیارد ریال تعیین تکلیف و به هر سپرده‌گذار بالاتر از یک میلیارد ریال نیز یک میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

شایان ‌ذکر است نرخ سود نامتعارف سپرده‌ها از زمان افتتاح حساب تا تاریخ ۱۱/۵/۱۳۹۶به ۱۵درصد تعدیل شد و سودهای سپرده کم‌تر از ۱۵درصد در بازه زمانی یادشده، مطابق قرارداد به قوت خود باقی هستند.