پیش‌بینی رشد اقتصادی ۳٫۵ تا ۴درصدی برای سال آینده

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۳٫۵ تا ۴درصدی برای سال آینده  عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با اشاره به میانگین رشد بلند مدت ۳٫۹درصدی بین سال‌های ۶۸ تا ۹۵ گفت: برای سال آینده رشد اقتصادی بین ۳٫۵ تا ۴درصد پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایرنا، فرشادفاطمی در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی در مرکز همایش‌های […]

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۳٫۵ تا ۴درصدی برای سال آینده

 عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با اشاره به میانگین رشد بلند مدت ۳٫۹درصدی بین سال‌های ۶۸ تا ۹۵ گفت: برای سال آینده رشد اقتصادی بین ۳٫۵ تا ۴درصد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرشادفاطمی در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما افزود: سال گذشته شاهد ثبت رشد بالای ۱۰درصد در اقتصاد کشور بودیم که عوامل اصلی آن اجرایی شدن برجام و استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید بود.

به گفته این استاد دانشگاه، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سبب افزایش صادرات نفت و همچنین افزایش صادرات محصولات پتروشیمی شد، همچنین افزایش تولید و صادرات فلزات پایه و رشد صنعت خودرو به عوامل افزاینده رشد اقتصادی در سال۹۵ بدل شدند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل اصلی رشد اقتصادی سال۹۵ با پایان یافتن تأثیرگذاری در ادامه کمرنگ شدند و آثار مثبت برجام بر صادرات، در سال۹۶ تداوم نیافت.

فاطمی ادامه داد: برای سال۹۷ ثبت رشد اقتصادی نزدیک به رشد متوسط بلندمدت کشور را متصور هستیم.

وی تصریح کرد: کاهش مشکلات بانکی، رفتار بودجه‌ای دولت، سیاست‌های ارزی، روابط بین‌الملل، کاهش یا افزایش ریسک‌های سیاسی و بالاتر از همه این عوامل موضوع نوآوری می‌تواند در ثبت رشد و رونق اقتصادی کشور دخیل باشد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: باید تا میانه‌های فصل بهار آینده منتظر بمانیم و ببینیم رییس‌جمهوری آمریکا چه تصمیمی در خصوص برجام خواهد گرفت و آثار آن را شاهد باشیم.

وی گفت: خوشبختانه هفته گذشته FATF ایران را در وضعیت قبلی نگه‌داشت که نیمی از مسایل آن فنی و پولشویی و نیمی دیگر مسایل سیاسی است.

به گزارش ایرنا، گروه ویژه بین‌المللی اقدام مالی (FATF) که نهاد تصمیم‌گیر درباره عملکرد کشور‌‌ها در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی در جهان به‌شمار می‌رود، در بیانیه پایانی نشست اخیر خود در پاریس، تعلیق اقدام‌های تقابلی علیه ایران را به مدت ۴ماه دیگر تمدید کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف تأکید کرد: ارتقای نوآوری می‌تواند بیش‌ترین تأثیر را در بهبود رشد اقتصادی کشور داشته باشد؛ این شرکت‌های کشورمان هستند که می‌توانند نوآوری ایجاد کنند که در سایه ارتقای فضای کسب و کار به دست می‌آید.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه سیگنال‌های خوبی از بنگاه‌های اقتصادی کشور به گوش می‌رسد، به ویژه این‌که خود را با کسب و کارهای نوین جهانی همراه کرده‌اند.