تورم تولید در بهمن ماه ۱۰٫۲ درصد رشد کرد

تورم تولید در بهمن ماه ۱۰٫۲ درصد رشد کرد شاخص بهای تولیدکننده در ایران در ۱۲ماه منتهی به بهمن ماه سال۱۳۹۶ نسبت به ۱۲ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ به‌ میزان ۱۰٫۲درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا و براساس محاسبات بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه ۱۳۹۰ در بهمن ماه […]

تورم تولید در بهمن ماه ۱۰٫۲ درصد رشد کرد

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در ۱۲ماه منتهی به بهمن ماه سال۱۳۹۶ نسبت به ۱۲ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ به‌ میزان ۱۰٫۲درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا و براساس محاسبات بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه ۱۳۹۰ در بهمن ماه امسال به عدد۲۶۱٫۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۱درصد افزایش داشته است.

این شاخص مورد در بهمن ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۱٫۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

** تغییرات ماهانه تورم تولید

تورم تولید در گروه «کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» ۰٫۷درصد، «ساخت (صنعت)» ۲٫۳ درصد، «هتل و رستوران» ۰٫۳درصد، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» ۰٫۴درصد و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» یک درصد نسبت به دی ماه رشد کرد اما در گروه «حمل و نقل و انبارداری» ۱٫۳درصد و «خدمات» ۰٫۶درصد کاهش یافته است.

این شاخص در بهمن ماه در دو گروه «اطلاعات و ارتباطات» و «آموزش» ثابت ماند.

** تغییرات سالانه تورم تولید

 

نگاهی به رشد سالیانه نرخ تورم تولید یک‌سال منتهی به پایان بهمن نیز بیانگر آن است که این شاخص در گروه «کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» ۱۱٫۶درصد، «ساخت (صنعت)» ۱۴٫۳درصد، «حمل و نقل و انبارداری» ۶٫۸درصد، «هتل و رستوران» ۱۲٫۵درصد، «اطلاعات و ارتباطات» ۲٫۳درصد، «آموزش» ۱۳٫۹درصد، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» ۹٫۲درصد، «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» ۱۳٫۱درصد و گروه «خدمات» ۸٫۳ درصد این شاخص افزایش یافته است.