خسارت به تولیدکننده و مصرف‌کننده با هرج‌ و مرج در اقتصاد

خسارت به تولیدکننده و مصرف‌کننده با هرج‌ و مرج در اقتصاد رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد ایران دچار هرج و مرج‌های گوناگون شده که این امر آسیب‌های بسیاری را متوجه تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خسرو‌فروغان با اشاره به این‌که تعداد واحدهای صنفی در حال حاضر بیش از […]

خسارت به تولیدکننده و مصرف‌کننده با هرج‌ و مرج در اقتصاد

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد ایران دچار هرج و مرج‌های گوناگون شده که این امر آسیب‌های بسیاری را متوجه تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خسرو‌فروغان با اشاره به این‌که تعداد واحدهای صنفی در حال حاضر بیش از نیاز کشور است، اظهارکرد: متأسفانه برای توزیع کالاهای مختلف مکان‌های ثابتی وجود ندارد که موجب شده کالاهای مختلف همواره از کانال‌های مختلف و بدون نظارت‌های دقیق توزیع شود.

وی ادامه‌داد: البته تعدد واحدهای صنفی در مناطق مختلف بسیاری از فروشندگان را به دلیل تأمین هزینه‌های جاری و بقای کسب‌و کار خود مجبور به گرانفروشی می‌کند.

فروغان با اشاره به معضل حضور بازرس در اتاق‌های صنفی کشور گفت: اگرچه براساس قانون یک‌سوم از جرایم در این حوزه باید از طریق بازرسان اتاق اصناف رفع شود اما در حال حاضر بسیاری از اتاق‌های بازرگانی و اصناف در کشور به دلیل مشکلات مالی توانایی به‌کارگیری بازرس‌های متعدد را ندارند.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی صنایع معادن ‌و کشاورزی ایران در مورد صدمات موضوع گرانفروشی در کشور افزود: پدیده گرانفروشی علاوه بر تخلف از قانون، خیانت به افرادی است که قصد رقابت سالم در بازار را دارند.

 

فروغان همچنین با اشاره به فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، گفت: متأسفانه سازوکارهای نظارتی موجود بر روند فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی درست و مطلوب نیستند.