گام نهایی فاینانس راه‌آهن تهران – اصفهان

  معاون ساخت‌ و توسعه راه ‌و شهرسازی شرکت ساخت با بیان این‌که مذاکرات با طرف‌های خارجی افق ساخت پروژه‌های ریلی را روشن کرده است، تأکید‌ کرد: شرکت ایران برای استفاده از توان خارجی‌‌‌ها انعقاد قرار‌داد‌هایی است که به مشارکت با طرف ایرانی و انتقال فن‌آوری منجر شود. به گزارش ایسنا، سید مسعود نصر‌آزادانی اعلام‌ […]

 

معاون ساخت‌ و توسعه راه ‌و شهرسازی شرکت ساخت با بیان این‌که مذاکرات با طرف‌های خارجی افق ساخت پروژه‌های ریلی را روشن کرده است، تأکید‌ کرد: شرکت ایران برای استفاده از توان خارجی‌‌‌ها انعقاد قرار‌داد‌هایی است که به مشارکت با طرف ایرانی و انتقال فن‌آوری منجر شود.

به گزارش ایسنا، سید مسعود نصر‌آزادانی اعلام‌ کرد: در طول روزهای گذشته با لغو تحریم‌ها مذاکرات خوبی از سوی طرف‌های ایرانی با سرمایه‌گذاران و پیمانکاران خارجی صورت گرفته که امیدهای زیادی را برای انتقال فن‌آوری‌های روز و پیشرفت پروژه‌های زیرساختی کشور به وجود آورده است.

وی ادامه‌داد: در چنین شرایطی قطعاً می‌توان امید داشت تعداد قابل توجهی از پروژه‌هایی که در طول ماه‌های گذشته به دلیل محدودیت منابع اعتباری با مشکل روبه‌رو بودند بار دیگر به مسیر پیشرفت باز گردد. هرچند ما قطعاً اجازه نمی‌دهیم که تنها طرح‌های ما از سوی پیمانکاران خارجی اجرایی شود و باید مناسباتی برای انتقال فن‌آوری و مشارکت با طرف‌های ایرانی در پروژه‌ها برقرار شود.

معاون ساخت ‌و توسعه راه‌ و شهرسازی شرکت ساخت با بیان این‌که مذاکرات ابتدایی امیدها را برای جذب سرمایه‌های جدید در این حوزه افزایش داده است، گفت: هرچند در طول هفته‌های گذشته و در جریان سفرهای اخیر مذاکرات قابل قبولی صورت گرفته، اما برای رسیدن به توافق قطعی هنوز به زمانی احتیاج است که باید در آینده به پروژه‌هایی جزیی ختم شود.

نصرآزادانی با اشاره به نهایی شدن طرح انتقال فاینانس به پروژه سریع‌السیر تهران‌– قم‌– اصفهان تصریح ‌کرد: این پروژه که از نظر زیرساختی برای کشور اهمیت بسیاری دارد، در طول هفته‌های قبل مذاکرات خوبی را پشت سر گذاشت که امیدواریم در روزهای آینده با نهایی شدن قرار‌داد مربوط به آن این پروژه بسیار مهم و بزرگ به جذب نهایی فاینانس برسد.

وی خاطر نشان‌کرد: درباره دیگر پروژه‌های ملی ایران نیز مذاکرات ادامه داشته و در عرصه‌های مختلف شرکت‌های ذی‌ربط پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند. در پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران‌– مشهد که شرکت راه‌آهن پیگیری‌های مربوط به آن را انجام می‌دهد را نیز مذاکراتی صورت گرفته که مسؤولان این شرکت مختصات دقیق این طرح را اعلام خواهند کرد.

اعلام آمادگی بانک چک برای فاینانس خط آهن رشت- آستارا

محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه ‌و شهرسازی نیز ‌با بیان این‌که در لایحه بودجه ۹۵ پیشنهاد فاینانس ۵۰ میلیارد دلاری برای طرح‌های توسعه‌ای داده شده است، گفت: مهم‌ترین پروژه ریلی برون مرزی خط آهن رشت- آستارا است که بانک چک برای فاینانس این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

 

پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان این‌که در هفته ۴ الی ۵ هیأت عالی رتبه خارجی وارد ایران می‌شود، اظهار‌ داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بکری برای سرمایه‌گذاران در بازارهای ایران وجود دارد و ایران هم زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای فراهم کرده است.