ایران در رشته آناتومی در رتبه هشتم جهان قرار دارد

  مشاور وزیر بهداشت و رییس انجمن آناتومی ایران گفت: براساس تازه‌‌ترین گزارش نظام رتبه‌بندی اسکوپوس، ایران در رشته آناتومی رتبه ۸ جهان قرار دارد و مقام اول آسیا را به خود اختصاص داده است. محمدتقی جغتایی در دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران گفت: نظام اسکوپوس نشان می‌دهد که موقعیت ایران از لحاظ […]

 

مشاور وزیر بهداشت و رییس انجمن آناتومی ایران گفت: براساس تازه‌‌ترین گزارش نظام رتبه‌بندی اسکوپوس، ایران در رشته آناتومی رتبه ۸ جهان قرار دارد و مقام اول آسیا را به خود اختصاص داده است.

محمدتقی جغتایی در دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران گفت: نظام اسکوپوس نشان می‌دهد که موقعیت ایران از لحاظ تولید علم در رشته آناتومی بعد از کشورهای اسپانیا، فرانسه، انگلیس، چین، ایتالیا قرار دارد. در این رتبه‌بندی، ترکیه در جایگاه ۱۶ جهان قرار دارد که نشان می‌دهد در ایران در حوزه آناتومی تلاش زیادی شده است و این تلاش باید ادامه یابد.

وی افزود: در ایران، رشته آناتومی بالا‌ترین رتبه را در میان سایر رشته‌های علوم پزشکی به لحاظ تولید علم به خود اختصاص داده است و ما توانسته‌ایم در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن، کره جنوبی، کانادا و برزیل در این زمینه به برتری دست یابیم.

 

جغتایی دلیل کسب رتبه ۸ در تولید علم در رشته آناتومی را این موضوع عنوان کرد که محققان ایرانی در ۲۰ سال گذشته در رشته آناتومی وارد حوزه‌های جدیدی شده‌اند و رشته‌های سلول‌های بنیادی، حوزه IVF (مباحث مربوط به نازایی)، لقاح خارج رحمی توسط آناتومیست‌ها پایه‌گذاری شده است.