فوتبال هم تاجدار شد

    با انجام رأی‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج با قاطعیت به عنوان رییس جدید این فدراسیون، جانشین علی کفاشیان شد. به گزارش ایسنا، رأی‌گیری از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس و هیأت رییسه جدید این فدراسیون انجام شد که براساس آن مهدی تاج با کسب ۵۰ رأی از مجموع […]

 

 

با انجام رأی‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج با قاطعیت به عنوان رییس جدید این فدراسیون، جانشین علی کفاشیان شد.

به گزارش ایسنا، رأی‌گیری از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس و هیأت رییسه جدید این فدراسیون انجام شد که براساس آن مهدی تاج با کسب ۵۰ رأی از مجموع ۷۳ رأی به عنوان رییس جدید فدراسیون انتخاب شد.

پس از او، مصطفی آجرلو و عزیزمحمدی به ترتیب ۱۵ و ۶ رأی کسب کردند.۲ رأی باطله اعلام شد.

تاج در گذشته عضو ۳ باشگاه پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن بوده است. او سوابق زیادی در مدیریت فوتبال و شرکت‌های صنعتی دارد و حتی به مدت ۱۰ سال مدیرمسؤول یکی از رسانه‌های ورزشی کشور بوده است. در ادامه نگاهی به سوابق مدیریتی او می‌اندازیم.

رییس جدید فدراسیون فوتبال می‌گوید انتظار داشت که مجمع چنین رأیی به او بدهد.

مهدی تاج پس از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های آجرلو اظهار کرد: شاید این صحبت‌‌ها را از روی عصبانیت مطرح کرده است. من شخصاً ۸ سال است که با این اعضای مجمع و مدیران باشگاه‌ها کار می‌کنم و انتظار داشتم با توجه به فعالیت ۸ ساله‌ام چنین رأیی در این مجمع به من بدهند.

وی افزود: در مجمع، آقای اسلامیان که به نوعی در دولت بودند رأی نیاوردند و این نشان می‌دهد که مجمع شناخت خوبی نسبت به من و حساسیت‌هایی که من داشتم، دارد.

او در ادامه صحبت‌هایش راجع به اظهارات مصطفی آجرلو مبنی بر این‌که وزیر ورزش او را یکی از متهمان فساد دانسته بود گفت: این چیزهایی است که عده‌ای آن را می‌گویند. هیچ وقت وزیر اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال مانند کفاشیان و من را متهم فساد نکرده بود. این حرف‌هایی است که الان زده می‌شود و از رسانه‌ها هم می‌خواهم به این صحبت‌‌ها نپردازند.

تاج درباره رأی بالایش و ارتباطی که با اعضای مجمع داشت گفت: من با توجه به سمتم در طول ۸ سال گذشته به‌طور مرتب با تمام اعضای مجمع در ارتباط بودم. اگر الان مسؤول سازمان لیگ بودم فردا با تمام اعضای مجمع برای برگزاری بازی‌‌ها صحبت می‌کردم. هر کسی هم که سرپرست سازمان لیگ شود همین ارتباط را با اعضای مجمع خواهد داشت.

رییس جدید فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرپرست جدید سازمان لیگ گفت: با توجه به این‌که به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شدم از الان دیگر رییس سازمان لیگ نیستم و باید امروز و فردا سرپرست این سازمان مشخص شود. هر کسی انتخاب شود این ارتباط را با اعضای مجمع خواهد داشت.

او در پایان در واکنش به این‌که گفته می‌شود منصور قنبرزاده گزینه احتمالی او برای پست نایب رییسی دوم و ریاست بر سازمان لیگ است گفت: نمی‌خواهم نامی را ببرم اما قنبرزاده هم جزو گزینه‌های من است.

پاسخ وزیر به برخی شبهه‌افکنی‌‌ها درباره دخالت دولت در انتخابات فوتبال

وزیر ورزش و جوانان درباره برخی شبهه‌افکنی‌‌ها درباره دخالت دولت در انتخابات فوتبال تأکید کرد که اگر دولت قصد دخالت داشت محمود اسلامیان رأی می‌آورد.

محمود گودرزی قبل از ترک مجمع فدراسیون فوتبال گفت: از روزی که من وارد وزارت شده‌ام، به هیچ توصیه‌ای گوش نداده‌ام و به سفارشی تن ندادم. کسی دستوری به من نداده و هر تصمیمی بگیرم، هیچ تأکید و دستوری در آن نبوده است.

وزیر ورزش تصریح کرد: شایسته دولت تدبیر و امید نیست که دخالت کند، چون این دولت رأی مردم را حق‌الناس می‌داند. من به هیچکس توصیه نکرده‌ام و کسی هم به من توصیه نکرده است. رایزنی یک امر بدیهی است. اختیار انسان‌ها در دست خودشان است. آنچه که من در این انتخابات دیدم سلامت بود و هیچ شبهه‌ای نبود و اگر می‌دیدم حتماً برخورد می‌کردم. تلاش ما این است که به مر قانون توجه شود.

وی ادامه داد: بعضاً برخی از این کاندیداها، دوستان را نزد من می‌آوردند و خودشان هم می‌آمدند و به من می‌گفتند که از من حمایت کن. من به هیچ‌یک از بزرگواران اهانت نمی‌کنم. همه حاضران اهل فن هستند و آن‌ها هم زیر بار این مسأله نمی‌روند.

وزیر ورزش افزود: اگر کسی از دولت توصیه می‌شد، مطمئنا اسلامیان امروز رأی می‌آورد. دوستان عنایت داشته باشند که در رأی آن‌ها دستی برده نشده و نماینده AFC اینجاست و می‌تواند شهادت دهد که هیچ زور و فشاری در کار نبوده است. امیدوارم همان‌قدر که از برد لذت می‌بریم، از باخت منصفانه هم ناراحت نشویم. بار‌ها شده که در فدراسیون‌‌ها کسی انتخاب شده که مورد وثوق من نبوده است ولی باید قبولش کرد. نباید کسی یک مجموعه را زیر سؤال ببرد. بازهم عذرخواهی می‌کنم از این‌که جلسه را ترک می‌کنم.

گودرزی ادامه داد: جا دارد از زحمات هیأت رییسه قبلی که بعضاً در هیأت فعلی هم حضور دارند، تشکر کنم. جا دارد از کفاشیان بابت تلاش‌هایش در توسعه فوتبال ایران تشکر کنم. تجربیات وی قطعاً در اختیار فوتبال ایران قرار خواهد گرفت و شما با رأیی که به او دادید، این حکم را به او دادید.

وزیر ورزش افزود: جا دارد به مجموعه جدید فدراسیون تبریک بگویم. به آقای تاج تبریک می‌گویم و از این به بعد امیدوریم منشأ اثرات خیر باشند.

کفاشیان در فدراسیون فوتبال ماندنی شد

علی کفاشیان با رأی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رییس اول این فدراسیون انتخاب شد.

پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اعضای مجمع درباره نایب رییس اول پیشنهادی او یعنی علی کفاشیان رأی‌گیری کردند و در نتیجه علی کفاشیان با ۶۴ رأی مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رییس اول انتخاب شد. ۳ رأی سفید و یک رأی باطله دیگر آرای بخش پست نایب رییسی اول بود.

کفاشیان علاوه بر نایب رییسی اول فدراسیون فوتبال، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و تا ۳ سال دیگر این سمت را خواهد داشت.

همچنین نماینده سازمان بازرسی کل کشور در مجمع فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که حضور در هیأت رییسه فدراسیون فوتبال شغل محسوب می‌شود و در صورت عملی شدن این موضوع، افراد بازنشسته مانند علی کفاشیان نمی‌توانند سمتی در هیأت رییسه داشته باشند.

حرف‌های دلواپسانه آجرلو پس از ناکامی

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید جهانگیری و اسلامیان از تاج حمایت می‌کردند.

مصطفی آجرلو پس از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و این انتخابات را به آقای جهانگیری و اسلامیان تبریک می‌گویم که انتخابات خوبی را برگزار کردند.

وی افزود: من حدود یک ماه قبل به وزیر ورزش گفته بودم که جهانگیری و اسلامیان از تاج حمایت می‌کنند.

انتقاد پس از شکست جز فرهنگ بد ماست

عضو مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید آجرلو از روی عصبانیت درباره شرایط مجمع سخن گفته است.

امیر عابدینی پس از مجمع فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مجمع در شرایط خوبی برگزار شد. چون من خودم فکر نمی‌کردم که یک نفر از اعضا در دور اول انتخاب شود و پیش‌بینی می‌کردم که انتخابات به دور دوم کشیده شود. فکر می‌کنم انتخابات خیلی صحیح و سالم برگزار شد.

او درباره‌ این‌که گفته می‌شود با عزیزی خادم پیش از انتخابات تماس‌هایی گرفته شد، گفت: بهتر است جنجال درست نکنیم عزیزی خادم که اصلاً حق رأی نداشت. من فکر می‌کنم صحبت‌هایی که آجرلو مطرح کردند در عصبانیت بوده و به زودی اصلاح می‌شود. شاهد یکی از سالم‌‌ترین انتخاباتی بودیم که انجام شده است.

 

عابدینی درباره صحبت‌های آجرلو هم گفت: فرهنگ ما همین است. وقتی شکست می‌خوریم کاسه کوزه‌ها را بر سر رقبا می‌شکنیم.