از امروز،عرضه‌های اولیه سال ۹۵ بازار سرمایه در فرابورس ایران آغاز می‌شود

  امروز(یکشنبه) همزمان با عرضه ۱۰ درصد از سهام گروه صنایع کاغذ پارس در بازار دوم فرابورس، موتور عرضه‌های اولیه فرابورس ایران در سال ۹۵ روشن خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در این عرضه، ۱۰ درصد از مجموع یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۹۶ هزار سهم این شرکت […]

 

امروز(یکشنبه) همزمان با عرضه ۱۰ درصد از سهام گروه صنایع کاغذ پارس در بازار دوم فرابورس، موتور عرضه‌های اولیه فرابورس ایران در سال ۹۵ روشن خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در این عرضه، ۱۰ درصد از مجموع یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۹۶ هزار سهم این شرکت در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

در عرضه اولیه «چکاپا» ۵۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۰۰ سهم متعلق به معامله‌گران آنلاین است که پس از کشف قیمت ۷۹ میلیون سهم با اعلام ناظر بازار در زمان مقرر قابل خریداری است.

علاوه بر این، هریک از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران در روز یکشنبه می‌توانند تا سقف ۷۹۰ هزار سهم در این عرضه اولیه سهیم باشند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله سهمیه‌ای برای خرید سهام ندارند.

طبق این گزارش، گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۹ به عنوان اولین واحد تولیدکننده کاغذ از خمیر ویرجین به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۹۲ سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد؛ در حال حاضر گروه صنعتی گلریز قم سهامدار گروه صنایع کاغذ پارس است.

 

گفتنی است، این شرکت در پایان آذر ۱۳۹۴ در فرابورس ایران پذیرش و نماد معاملاتی آن در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه امسال در بازار دوم درج شد.