طرح پلیس برای امنیت مراکز خرید

طرح پلیس برای امنیت مراکز خرید فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه پلیس برای امنیت بازار‌ها و مراکز خرید در آستانه سال نو خبر داد. به گزارش ایلنا، حسین رحیمی به برنامه‌های ویژه نیروی انتظامی در تهران برای شب عید امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر دو عملیات که در یکی از […]

طرح پلیس برای امنیت مراکز خرید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه پلیس برای امنیت بازار‌ها و مراکز خرید در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین رحیمی به برنامه‌های ویژه نیروی انتظامی در تهران برای شب عید امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر دو عملیات که در یکی از آنها اعضای باند سرقت فرش‌های نفیس معروف به باند ماکسیما دستگیر شده و در عملیات دیگر حدود ۲۴۱نفر از مزاحمین خیابانی دستگیر شدند، طرح ویژه امنیت بازار‌ها و مراکز خرید را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: براساس این طرح، مأموران آگاهی در قالب مأموران مخفی و ملبس ناجا در این مراکز حضور داشته تا امنیت خریدهای شب عید مردم به بهترین نحو برقرار گردد. همچنین به منظور تسهیل در عبور و مرور، بیش از ۷۰درصد از نیروهای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساعات پایانی روز کاری تا حدود ساعت ۱۰شب در معابر مستقر هستند.

وی از قصاص عامل شهادت مأموران ناجا خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم اکنون در مرحله کیفر خواست بوده و در اختیار دادگاه قرار دارد و براساس اطلاع بنده وی پیش از پایان سال به دار مجازات آویخته خواهد شد. از ابتدای شروع این ماجرا دستگاه قضایی همکاری تنگاتنگی با نیروی انتظامی داشت.

وی در خصوص اقدامات ناجا در حوادث اخیر نیز افزود: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت مردم است. از این رو فرماندهی نیروی انتظامی هم به جد بر اجرای کامل آن تأکید دارد. از همین رو به کلیه یگان‌های تحت امر دستور داده شده تا در این زمینه با قاطعیت هرچه تمام‌تر عمل شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به ماجرای خیابان پاسداران اشاره کرد و افزود: با وجود هجمه‌های فراوان و هیاهوهای رسانه‌های بیگانه، پلیس در رخداد اخیر با شجاعت همراه با عقلانیت رفتار کرد. از این رو پس از ساعت‌‌ها گفت‌و‌گو و مذاکره با سردسته‌های این جریان و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی آنان، ضرب‌الاجلی را برای آنان تعیین نمود تا به اقدامات هنجارشکنانه خود پایان دهند و زمانی که این ضرب‌الاجل به پایان رسید با اقتدار هرچه تمام‌تر ظرف کم‌تر از ۱۰دقیقه تمامی آشوبگران را در خیابان پاسداران دستگیر کرده و حتی اجازه فرار به یک نفر از آنان را نداد.