خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت

خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت استاندار قم با اشاره به نقش مهم و مؤثر «تالاب مره» در مقابله با گردوغبار در مرکز کشور، خواستار ثبت این تالاب ارزشمند در کنوانسیون بین‌المللی رامسر شد. به گزارش ایسنا، سید مهدی‌صادقی در بازدید از تالاب مره و منطقه شکار ممنوع مسیله اظهار کرد: اکوسیستم‌های […]

خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت

استاندار قم با اشاره به نقش مهم و مؤثر «تالاب مره» در مقابله با گردوغبار در مرکز کشور، خواستار ثبت این تالاب ارزشمند در کنوانسیون بین‌المللی رامسر شد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی‌صادقی در بازدید از تالاب مره و منطقه شکار ممنوع مسیله اظهار کرد: اکوسیستم‌های طبیعی علاوه بر جنبه‌های زیست‌محیطی، دارای ارزش‌‌ها و کارکردهای اجتماعی نیز هستند.

 استاندار قم بر تأمین حقابه‌های تالاب‌‌ها و رودخانه‌های استان تأکید کرد و گفت: تالاب مره در صورت پرآبی در همه ایام سال، می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در مقابله با گردوغبار در استان قم و مرکز کشور داشته باشد و همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این زمینه مسؤولیت دارند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز در این بازدید با بیان این‌که حفظ و احیای تالاب‌های استان قم نقش بسیار مؤثری در کاهش و مقابله با گردوغبار در ایران مرکزی دارد، گفت: خشک شدن تالاب‌های استان قم، گردوغبار در مرکز کشور را به شدت افزایش خواهد داد و این یک زنگ خطر جدی برای پایتخت و دیگر استان‌هاست.