حال کرمانشاه خوب است، خوب!

حال کرمانشاه خوب است، خوب!      البته توضیح واضحات است ولی از آنجا که هوشنگ‌خان نگران استرس و نگرانی مسؤولین محترم اجرایی و نظامی و قضایی و عزیزان سلبریتی و اهل بازی و نمایش و دیگر خودجوشانی است که رگ مسؤولیت‌پذیریشان هنوز بادش نخوابیده است و بیم آن دارم که این همه دغدغه و اضطراب، […]

حال کرمانشاه خوب است، خوب!

     البته توضیح واضحات است ولی از آنجا که هوشنگ‌خان نگران استرس و نگرانی مسؤولین محترم اجرایی و نظامی و قضایی و عزیزان سلبریتی و اهل بازی و نمایش و دیگر خودجوشانی است که رگ مسؤولیت‌پذیریشان هنوز بادش نخوابیده است و بیم آن دارم که این همه دغدغه و اضطراب، خدای ناخواسته کار دست ایشان بدهد، خواستم خدمت این بزرگواران عرض کنم که، کرمانشاه حالش خوب است و از آن خوب‌تر حال مردمان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و ثلاث‌باباجانی است، آنقدر خوب که مسلمان نشنود، کافر نبیند!

     کار به جایی رسیده است که زلزله‌زده‌ها که باید تا چند سال دیگر با چادر سر می‌کردند، حالا به کم‌تر از کانکس‌های سوپر دولوکس رضایت نمی‌دهند، کانکس که نیست، کابین فرست کلاس لوفت‌هانزاست! مردم یک جوری از اسکان اضطراری و اسکان موقت گذر کردند و تا چند روز دیگر کلید خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند که خودشان هم مات و متحیر مانده‌اند که یعنی چه، زلزله‌زده‌ای گفتند، خانه‌خراب‌شده‌ای گفته‌اند، کم‌کمش، باید یک‌سالی در چادر زندگی کنیم تا درست و حسابی طعم زلزله و زلزله‌زدگی را متوجه بشویم، حالا می‌فرمایید چادر، امکاناتش خوب نیست و سرد است و آب به داخلش نفوذ می‌کند و داخل و بیرونش خیلی توفیری ندارد، باشد، ولی کانکس ۲۴متری همه‌چیز تمام، آن هم به میزان دلخواه با سیستم گرمایش تمام اتوماتیک یخچال سایدبای‌ساید پروپیمان و دستشویی و حمام درجه یک را چه می‌گویید، هنوز درست و حسابی جاگیر نشده بودیم، تازه فهمیده بودیم وایرلس رایگان و تلویزیون کابلی و کلی امکانات دیگر هم دارد!

     سلبریتی‌های سینه‌چاک هم که دست از سر ایشان بر نمی‌دارند، خودشان با ماشین‌های رنگارنگشان شده‌اند راننده در اختیار! صبح تا شب در خدمت هستند، حتی شیفت شب هم بین خودشان گذاشته‌اند تا مبادا آب تو دل کسی تکان بخورد، اصلاً هم بحث نمایش و جلب توجه و شوآف و اینجور حرف‌ها نیست، خالصاً مخلصاً!

مردم به همان درمانگاه صحرایی راضی بودند، البته بیمارستان واقعی چیز دیگری است ولی انصافاً بیمارستان فوق‌تخصصی هزار تخت خوابی برای یک شهر ۲۰هزار نفری، زیادی به‌نظر می‌رسد، اما همت مسؤولان محترم بلند است و مردم نمی‌خواهند دل ایشان را بشکنند!

    بوی عید کم‌کم همه جا را فرا گرفته است، انگار طبیعت می‌خواهد از مسؤولان و سینه‌چاکان و دلواپسان گرانمایه، عقب نماند، امسال، سرما و برف و باران را علی‌الحساب مرخص کرده و بهار را پیش از موعد به این دیار رسانده است تا او هم همپای مجریان و وکلا و نیرو‌ها و خاص‌ها و شاخ‌ها و خیلی‌های دیگر، به وظیفه انسانی، ببخشید طبیعی خودش، عمل کرده باشد.

    به هر حال اینها را گفتم که خدای ناخواسته شایعه‌های نادرستی که گاه‌و‌بیگاه از کرمانشاه به گوشتان می‌رسد و یا عکس‌های فتوشاپی و فیلم‌های پر از جلوه‌های ویژه، بی‌خود و بی‌جهت شما را نگران نکند و خیال مبارک مربوط و غیرمربوط و مسؤول و ضابط و مأمور و معذول را مکدر ننماید که همه‌چیز همان‌گونه است که باید باشد که آسمان در همه جای این ملک، به یک رنگ است!

 هوشنگ خان