پیروزبخت اعلام کرد تغییر برخی از معیارها در استانداردهای ۸۵گانه خودرو هفته پیش معاون وزیر صنعت اعلام کرد که این وزارتخانه با سازمان استاندارد توافق کرده و قرار شده در زمینه استانداردهای ۸۵گانه خودرویی، در بخش استانداردهای اختیاری، بازنگری شود اما رییس سازمان ملی استاندارد بر پابرجا ماندن روند استاندارد ۸۵گانه خودرویی تأکید کرد و […]
پیروزبخت اعلام کرد
تغییر برخی از معیارها در استانداردهای ۸۵گانه خودرو
هفته پیش معاون وزیر صنعت اعلام کرد که این وزارتخانه با سازمان استاندارد توافق کرده و قرار شده در زمینه استانداردهای ۸۵گانه خودرویی، در بخش استانداردهای اختیاری، بازنگری شود اما رییس سازمان ملی استاندارد بر پابرجا ماندن روند استاندارد ۸۵گانه خودرویی تأکید کرد و گفت: روند اعمال استانداردها همان است، فقط برخی معیارها تغییر میکند.
به گزارش ایسنا، پس از اعلام استانداردهای۸۵ خودرویی و اعتراض خودروسازان نسبت به الزامی شدن آنها، نهایتاً هفته گذشته محسنصالحینیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری گفت: برخی از این استانداردها در اروپا نیز استانداردهای تشویقی هستند لذا با سازمان ملی استاندارد هماهنگ شده که استانداردهای مربوط به ایمنی معادل آخرین استانداردهای روز باشد، ولی در ارتباط با استانداردهای اختیاری، تعادل لازم ایجاد شود و به نوعی بازنگری صورت گیرد.
نیرهپیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد موضوع اعمال استانداردهای ۸۵گانه خودرویی را قطعی دانست و گفت: بارها گفته شده است که این ماجرا تغییر نخواهد کرد و بازنگری استانداردها حتی اگر طوری که برخی میگویند اتفاق بیفتد، در روند تغییری ایجاد نخواهد شد بلکه ممکن است در معیارها تغییر ایجاد شود که آن هم براساس معیارهای اتحادیه اروپاست و نمیتوان آنها را سخت دانست.
وی با اشاره به مقاومت خودروسازان برای پذیرش این استانداردها اظهارکرد: بالاخره آنها هم شرایط سختی را میگذرانند، چراکه برای جایگزینی خودروها مشکل دارند و استقبال مردم برایشان مهم است؛ لذا باید بتوانند روی قیمتها تعادل ایجاد کنند و مجموع عواملی از این دست باعث شده که مقاومتهایی داشته باشند.
رییس سازمان ملی استاندارد همچنین تأکید کرد که موضوع مصوبه شورای سیاستگذاری است و تغییر نخواهد کرد.
با تصمیم سازمان ملی استاندارد، استانداردهای ساخت خودرو از ۵۲ به ۸۵ آیتم تغییر خواهد کرد که استانداردهای جدید براساس استانداردهای تولید خودروی اتحادیه اروپاست. پس از قطعی شدن این مصوبه، خودروسازان آن را سختگیرانه دانستند و اعتراضاتی به آن وارد کردند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.