معاون رگولاتوری مطرح کرد اختصاص پنل کاربری پیامکهای تبلیغاتی به هر مشترک موبایل معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اختصاص پنل کاربری پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده به هر مشترک موبایل با هدف انتخاب نوع و محتوای پیامکها خبر داد. نسترنمحسنی در گفتوگو با مهر، در مورد معضل ارسال پیامکهای تبلیغاتی و […]
معاون رگولاتوری مطرح کرد
اختصاص پنل کاربری پیامکهای تبلیغاتی به هر مشترک موبایل
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اختصاص پنل کاربری پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده به هر مشترک موبایل با هدف انتخاب نوع و محتوای پیامکها خبر داد.
نسترنمحسنی در گفتوگو با مهر، در مورد معضل ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده بدون رضایت مشترکان اظهارداشت: در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، راهحلی برای این مشکل در نظر گرفته شده است. به نحویکه مقرر شده به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری اختصاص یابد که خود در ابتدا، پیامکهایی که علاقهمند به دریافت آنها است را انتخاب کند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به جزییات این رویکرد گفت: ممکن است این پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس باشد و مشترک بتواند نوع پیامکهایی که علاقهمند به دریافت آن است را انتخاب کند. به این ترتیب هر مشترک میتواند مشخص کند که برای مثال پیامکهای اطلاعرسانی بانکها را میخواهد اما پیامک تبلیغاتی برندهای پوشاک را نیازی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، لزوم ارتباط بین شرکتهای ارایهدهنده خدمات محتوایی (CP) و اپراتور موبایل دیده شده است، اضافهکرد: بر این اساس اگر اپراتورهای ارایهدهنده محتوای پیامکی بخواهند در حوزه پیامکهای تبلیغاتی، ارزش افزوده و اطلاعرسانی فعالیت قانونی داشته باشند، باید الزامات این مصوبه را بپذیرند. در غیراینصورت چنانچه مطابق با این مصوبه فعالیت نکنند، تخلف محسوب شده و با اطلاعرسانی کاربر به رگولاتوری، جلوی فعالیت آنها گرفته میشود.
محسنی با اشاره به اقدامات متعددی که تاکنون از سوی رگولاتوری برای حل مشکلات پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته صورت گرفته است، تأکیدکرد: با راهاندازی سامانه۸۰۰ امکان ثبت سرشمارههای پیامکی ممکن شد و به دلیل عملکرد مناسب این سامانه، ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی ارسالکنندگان از طریق شمارههای شخصی آغاز شد. در این راستا نیز هماکنون ضابطه این است که اگر در طول شبانهروز از طریق سرشمارههای شخصی موبایل از یک تعدادی بیشتر و به شکل یکطرفه، این پیامها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود میشوند.
معاون رگولاتوری در مورد این موضوع که علیرغم اعلام شکایت مشترکان به سامانه۸۰۰ برای درخواست قطع پیامکهای تبلیغاتی، این پیامکها مجدداً ارسال میشوند، گفت: این مشکل برای پیامکهای تبلیغاتی که از سرشمارههای مشخص پیامکی ارسال میشود تا حدودی حل شده است و مشکل بیشتر مربوط به شمارههای موبایل شخصی است که اقدام به ارسال پیامهای انبوه میکنند که با راهاندازی پنل کاربری مشترکان موبایل، به زودی شاهد حل کامل این معضل خواهیم بود.
در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای ارایه خدمات محتوایی پیامکی در نظر گرفته شده که بر مبنای این مصوبه، ارسال پیامک بدون اخذ اجازه قبلی از مشترک، توسط اپراتورها ممنوع است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.