رشد ۴ برابری تک‌آهنگ‌ها در سال ۹۶

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد رشد ۴ برابری تک‌آهنگ‌ها در سال ۹۶  مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرش از این سمت شنیده می‌شود، به تشریح عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود و برخی از حاشیه‌ها پرداخت. فرزادطالبی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به […]

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

رشد ۴ برابری تک‌آهنگ‌ها در سال ۹۶

 مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرش از این سمت شنیده می‌شود، به تشریح عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود و برخی از حاشیه‌ها پرداخت.

فرزادطالبی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دفتر موسیقی طی سال۹۶ توضیح داد: به اعتقاد من سال۹۶ سال تحرک و رشد چشمگیر فعالیت‌های موسیقایی بود. ما در حوزه تک‌آهنگ‌ها که در حال حاضر جلوه اصلی فعالیت موسیقایی است، نسبت به سال گذشته رشد ۴برابری را شاهد هستیم که هم نشان افزایش تولید در موسیقی ایران است و هم بیانگر توانایی دفتر موسیقی در مدیریت حجم عظیم درخواست‌ها است. همین وضعیت رشد را ما در «نماهنگ» و «کتاب گویا» نیز مشاهده می‌کنیم.

فرزادطالبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییرات احتمالی مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری بیان‌کرد: بنده کارمند رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم و محل خدمتم را وزارتخانه تعیین می‌کند در نتیجه اگر قرار است اتفاقی در زمینه تغییرات مدیریت این دفتر بیفتد، قطعاً اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی منابع رسمی انجام می‌شود. در هر صورت امیدواریم حرکت رو به پیش موسیقی ایران که طی این سال‌ها اتفاق افتاده متوقف نشود، چرا که سیاست‌های دولت تغییری نکرده و هر کسی که مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد باشد باید همین سیاست‌ها را دنبال کند.

وی اضافه‌کرد: آمار‌ها نشان‌دهنده افزایش جدی فعالیت‌های دفتر موسیقی طی دوسال اخیر است. اقبال عمومی به موسیقی نکته‌ایاست که دفتر موسیقی باید بتواند به آن پاسخ دهد و امیدوارم باشیم پاسخ مناسبی به درخواست‌های جامعه در حال تحول داده باشیم.

طالبی در پاسخ به سؤالی مبنی بر طرح برخی انتقاد‌ها درباره فقدان سیاست مشخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مبارزه با دانلود غیرقانونی آثار موسیقایی و همچنین تبدیل شدن مجموعه دفتر موسیقی به عنوان محل صدور مجوز‌ها توضیح داد: من چنین دیدگاهی را قبول ندارم زیرا ما در این مدت ضمن شناسایی بسیاری از سایت‌های غیرقانونی دانلود آثار موسیقایی، آنها را به هیأت نظارت مرکز فناوری‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کردیم. به اضافه این‌که ما به اهالی موسیقی نیز گفته‌ایم اگر سایتی را در این حوزه می‌شناسند و یا درگیر این موضوع هستند به ما اعلام کنند تا به سهم خود نسبت به پیگیری موضوع اقدامات لازم را انجام دهیم.

طالبی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی از اظهارات که از طالبی به عنوان مدیر نزدیک به خانه موسیقی یاد می‌کنند و اتفاقاً این موضوع را یکی از دلایل مهم تغییر او در دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌دانند، گفت: این دفتر با خانه موسیقی در برخی از موارد اختلاف‌ نظرهایی دارد و البته براساس چارچوب قانونی امور را مدیریت می‌کند اما برای من یک نکته بسیار اهمیت دارد که نگذاریم خانه موسیقی به عنوان نهاد انتخابی اهالی موسیقی تعطیل و یا تضعیف شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح‌کرد: برای موضوعی که به آن اشاره کردم مثال شیوه‌نامه جشنواره موسیقی فجر را می‌آورم. دفتر موسیقی پیش‌نویس شیوه‌نامه جشنواره را عمدتاً براساس نظریات منتقدان خانه موسیقی تدوین کرد و آن را به معاون محترم ارسال کرد ولی این‌که دفتر موسیقی را بخواهیم در تقابل با خانه موسیقی قرار دهیم این را اصلاً به صلاح دفتر موسیقی و موسیقی ایران نمی‌دانم.

هیچ روزی بد‌ترین روز کاری‌ام نبود

وی در پایان صحبت‌های خود در جواب سؤالی مبنی بر بد‌ترین روز کاری خود طی دوسال گذشته گفت: به غیر از اخبار مربوط به درگذشت هنرمندان عزیز موسیقی کشورمان، در این دوسال روزهای خوبی در کنار همکاران و اهالی شریف موسیقی داشته‌ام.