بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سراسر کشور

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان سهم استان تهران ۱۰ درصد بوده است. احمد لطفی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هدفگذاری بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی […]

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان سهم استان تهران ۱۰ درصد بوده است.

احمد لطفی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هدفگذاری بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۴ جمعاً ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و برای سال جاری هنوز رقم معینی منظور نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون کار شناسایی کارگران ساختمانی از طریق تشکل‌های تخصصی انجمن‌های صنفی با همکاری سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است و به محض اعلام میزان تعهدات، پرونده‌های آماده شده را به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌کنیم تا باقی کارگران ساختمانی نیز تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: اگر چه میزان تعهدات کارگران ساختمانی تا این لحظه اعلام نشده است ولی کار را متوقف نکردیم و مشغول شناسایی کارگران ساختمانی هستیم.

به گفته لطفی نژاد، سهم استان تهران از بیمه کارگران ساختمانی ۱۰درصد کل کشور و حدود ۲۰ هزار نفر در سال گذشته بوده است.

 

وی همچنین تعداد کارگران بیمه شده مشمول قانون کار را ۱۳ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد دو میلیون و ۷۴۰ هزار نفر مربوط به استان تهران هستند.