پورابراهیمی مطرح کرد:سنگ زدن به قطار توسعه صنعت ریل با واردات واگن

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که واردات هرگونه کالایی که مشابه داخلی دارد، باید ممنوع شود، گفت: افزایش تعرفه واردات واگن یکی از عوامل تأثیرگذار در جلوگیری از ورود بی‌رویه این محصول به کشور است. به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به واردات واگن به کشور، گفت: مقام معظم […]

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که واردات هرگونه کالایی که مشابه داخلی دارد، باید ممنوع شود، گفت: افزایش تعرفه واردات واگن یکی از عوامل تأثیرگذار در جلوگیری از ورود بی‌رویه این محصول به کشور است.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به واردات واگن به کشور، گفت: مقام معظم رهبری درباره با تولید داخلی حرف اول و آخر را بیان داشته و واردات هرگونه کالای مشابه داخلی باید مطلقاً ممنوع شود، لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به پیگیری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش تعرفه واردات واگن یکی از عوامل تأثیرگذار در جلوگیری از ورود بی‌رویه این محصول به کشور است و باید اراده واقعی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی در زمینه تولید واگن وجود داشته باشد.

خرید تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی باید مشارکت بخش خصوصی و انتقال تکنولوژی نوین به کشور همراه باشد

پورابراهیمی با بیان این‌که کیفیت و سرعت واگن تولید داخل باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: از آن‌جا که رقابت و بهره‌وری لازمه رونق اقتصادی است، لذا شرکت‌های تولید کننده داخل باید با مدنظر قراردادن این موارد زمینه تولید بیش‌تر و با کیفیت تر را فراهم کنند.

وی با بیان این‌که ورود دولت به خرید تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی باید با مشارکت بخش خصوصی و انتقال تکنولوژی نوین به کشور همراه باشد، اظهار داشت: با رعایت این موارد می‌توان واردات را در راستای اقتصاد مقاومتی تلقی کرد، اما اگر واردات واگن و ریل و تجهیزات بدون رعایت مشارکت بخش خصوصی و انتقال تکنولوژی نوین باشد هم راستای اقتصاد مقاومتی نیست.

تحقیقات صنعت حمل و نقل ریلی باید با جدیت بیش‌تری ورود کند

پورابراهیمی یادآور شد: با توجه به ظرفیت بخش خصوصی دولت باید با حمایت همه جانبه از توسعه حوزه ریلی، برای سودآور شدن چرخه اقتصادی کشور با حمایت جدی از بخش خصوصی، این بخش را برای سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی ترغیب کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دولت در زمینه تحقیقات صنعت حمل و نقل ریلی باید با جدیت بیش‌تری ورود کند، تصریح کرد: واردات و افزایش تولید داخلی باید به همراه هم مدیریت شود، که سوءمدیریت واردات این چنین کالاهایی در صنعت ریلی که تولیدات آن در داخل کشور در جریان است؛ می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاران را جهت ورود و توسعه این صنایع کاهش دهد.