کاهش رتبه کسب‌وکار در پی سخت‌گیری سازمان‌های دولتی

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب ‌و کار اتاق بازرگانی اصفهان‌ مطرح‌کرد کاهش رتبه کسب‌وکار در پی سخت‌گیری سازمان‌های دولتی رییس کمیسیون بهبود محیط کسب ‌و کار اتاق بازرگانی اصفهان‌ با اشاره به جایگاه ایران در جدول رتبه‌بندی کسب‌ و کار کشور‌ها گفت: سخت‌گیری سازمان‌های دولتی در صدور مجوز و انجام امور فعالان اقتصادی باعث شده […]

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب ‌و کار اتاق بازرگانی اصفهان‌ مطرح‌کرد

کاهش رتبه کسب‌وکار در پی سخت‌گیری سازمان‌های دولتی

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب ‌و کار اتاق بازرگانی اصفهان‌ با اشاره به جایگاه ایران در جدول رتبه‌بندی کسب‌ و کار کشور‌ها گفت: سخت‌گیری سازمان‌های دولتی در صدور مجوز و انجام امور فعالان اقتصادی باعث شده که رتبه کسب ‌و کار ایران در جدول در سال٢٠١٧ به رتبه١٢٤ در بین ١٩٠کشور برسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی اصفهان مرتضی بیشه تأکید‌کرد: دولت باید اصل برخورد با فعالان اقتصادی را بر برائت بگذارد و پیش‌فرض مثبتی به آنان داشته باشد ولی متأسفانه در سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی چنین پیش‌فرضی وجود ندارد.

وی با اشاره به تجربه کشورهای دارای رتبه بالا در جدول جهانی کسب و کار گفت: این کشور‌ها از طریق فضای مجازی توانسته‌اند درخواست مراجعین را در حداقل زمان پاسخ دهند.

بیشه به وجود ١٥هزار پرونده در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان گفت: چرا باید این تعداد پرونده در هیأت‌ها در جریان باشد. تسهیل‌سازی قانون می‌تواند از بروز اختلاف بین مؤدی و سازمان مالیاتی جلوگیری کند و حجم پرونده‌ها را کاهش دهد.

مصطفی‌رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار شفاف‌سازی وضعیت مالی دولت برای مردم شد و گفت: دولت به جای آبروداری و نشان ندادن کسری بودجه و مشکلات مالی بایستی به شفافیت مردم را به همراهی دعوت کند.

وی چاپ اسکناس را آفت اقتصاد ایران برشمرد و افزود: چاپ اسکناس همچنان در دولت مورد استقبال قرار گرفته است و ادامه این رویه برای اقتصاد کشور هشداردهنده است.