تخریب اکوسیستم استارت‌آپی ایران با دخالت سازمان‌ها!

تخریب اکوسیستم استارت‌آپی ایران با دخالت سازمان‌ها! نایب‌رییس هیأت مدیره سازمان نصر تهران گفت: موج اول توجه به استارت‌آپ‌‌ها در کشور مفید بود اما متأسفانه در حال حاضر دخالت سازمان‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ شهاب‌جوانمردی با بیان این‌که دخالت سازمان‌های مختلف در اکوسیستم استارت‌آپی […]

تخریب اکوسیستم استارت‌آپی ایران با دخالت سازمان‌ها!

نایب‌رییس هیأت مدیره سازمان نصر تهران گفت: موج اول توجه به استارت‌آپ‌‌ها در کشور مفید بود اما متأسفانه در حال حاضر دخالت سازمان‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ شهاب‌جوانمردی با بیان این‌که دخالت سازمان‌های مختلف در اکوسیستم استارت‌آپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است، اظهارکرد: راه‌اندازی کسب ‌وکارهای نوپا امروزه در کشور باب شده و کم‌تر کسب‌وکاری را می‌شناسیم که سراغ حوزه استارت‌آپ‌‌ها نرفته باشد و این کار باعث تخریب اکوسیستم استارت‌آپی کشور خواهد شد.

وی به موانع و چالش‌های استارت‌آپ‌‌ها در تجاری‌سازی و گسترش خدمات شهر هوشمند اشاره کرد و افزود: پیش از ورود به حوزه استارت‌آپ‌‌ها باید صورت مسأله را مشخص کرد و ابتدا استارت‌آپ‌‌ها را به‌خوبی بشناسیم.

او گفت: وقتی می‌گوییم درصدد استفاده از استارت‌آپ‌‌ها هستیم، مشخص نمی‌کنیم که قرار است چالش‌های جدید را برای این کسب‌وکار‌‌ها مطرح یا مشکلات موجود را به‌ کمک آنها حل کنیم.

نایب رییس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در تشریح مشکلات استارت‌آپ‌های کشور گفت: موج اول توجه به استارت‌آپ‌‌ها در کشور مفید بود اما متأسفانه در حال حاضر دخالت سازمان‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است.

وی با تأکید بر رفع موانع فعالیت کسب‌وکارهای نوپا در کشور ادامه‌داد: ما باید تلاش کنیم شاخص کارآفرینی در کشور را بهبود بدهیم و چالش‌‌ها و قوانین موجود در این حوزه را برطرف و تسهیل کنیم؛ پس از این کار می‌توانیم به‌فکر طراحی شاخص‌‌ها باشیم.