تجهیزات ۱۰ سکوی پارس‌جنوبی ۵۰ ماه در گمرک مانده

  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از توقف تجهیزات ۱۰ سکوی دریایی پارس‌جنوبی در گمرک به‌مدت ۵۰ ماه خبر داد و گفت: دولت باید به این مسأله رسیدگی کند، ما این موضوع را هم به وزیر نفت و هم به معاون اول ریاست‌جمهوری اطلاع داده‌ایم. به گزارش تسنیم، عبادا… عبداللهی اظهار داشت: ساخت ۱۰ سکوی دریایی […]

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از توقف تجهیزات ۱۰ سکوی دریایی پارس‌جنوبی در گمرک به‌مدت ۵۰ ماه خبر داد و گفت: دولت باید به این مسأله رسیدگی کند، ما این موضوع را هم به وزیر نفت و هم به معاون اول ریاست‌جمهوری اطلاع داده‌ایم.

به گزارش تسنیم، عبادا… عبداللهی اظهار داشت: ساخت ۱۰ سکوی دریایی را برای نصب در فازهای پارس‌جنوبی در دست داریم اما مشکلاتی بر سر راه تکمیل و راه‌اندازی این سکو‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: اقدام به واردات بخشی از تجهیزات این سکو‌ها کردیم که در داخل امکان تأمین آن‌‌ها مهیا نبود، این تجهیزات حدود ۵۰ ماه است که در گمرک مانده و اجازه ترخیص نمی‌دهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح ‌کرد: با وزیر نفت و معاون اول رییس‌جمهور این موضوع را در میان گذاشتیم که اگر این تجهیزات ترخیص شوند به زمان تکمیل و راه‌اندازی این سکوهای دریایی بسیار کمک خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون در فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس‌جنوبی فعالیت داریم که با پیشرفت ۸۵درصدی در بخش خشکی این فاز‌ها در مسیر تکمیل قرار دارند و در بخش دریایی نیز معطل تأمین سکو‌ها هستند.

عبداللهی با بیان این‌که راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان یک پروژه راهبردی برای کشور بسیار حایز اهمیت است، گفت: مشکلات مالی این پروژه حل شده و تا ۶ ماه آینده نخستین محموله بنزین آن به تولید می‌رسد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در مجموع به ۸۶ درصد رسیده است و تاکنون ۲۵ واحد جزء در این طرح راه‌اندازی شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از وجود ۴۵۰هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور خبر داد و گفت: به‌صلاح کشور نیست که تا زمانی که این پروژه‌ها تکمیل شود، پروژه دیگری آغاز شود مگر آن‌که پروژه‌ای از حیث اجرا و بهره‌برداری در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت خالی دارد که در صورتی که دولت اعلام نیاز کند حاضریم در تمامی بخش‌های مهم از جمله نفت، راه و نیرو ظرفیت‌های خود را به میدان بیاوریم.

 

سردار عبدا…ی از مذاکرات شرکت‌های مختلف روسی، اروپایی و آسیایی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برای برقراری همکاری‌های مشترک خبر داد و گفت: ما در بحث خدمات فنی ‌و مهندسی، هیچ کمبودی در بخش‌های مختلف صنعت نفت نداریم و می‌توانیم با تعریف همکاری‌های راهبردی با شرکت‌های خارجی، اقدام به تأمین سرمایه و فعالیت‌های مشترک کنیم.