دستگاه‌های مسؤول، واحدهای صنفی بدون مجوز را به سمت اتحادیه‌ها هدایت کنند

رییس اتاق اصناف ایرانشهر دستگاه‌های مسؤول، واحدهای صنفی بدون مجوز را به سمت اتحادیه‌ها هدایت کنند رییس اتاق اصناف ایرانشهرِ استان سیستان ‌و بلوچستان معتقد است: ناآگاهی از قانون نظام صنفی و اجرا نشدن آن بزرگ‌‌ترین معضلی است که اصناف در این شهر با آن دست به گریبان هستند. محمدرضا‌کشاورز در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی […]

رییس اتاق اصناف ایرانشهر

دستگاه‌های مسؤول، واحدهای صنفی بدون مجوز را به سمت اتحادیه‌ها هدایت کنند

رییس اتاق اصناف ایرانشهرِ استان سیستان ‌و بلوچستان معتقد است: ناآگاهی از قانون نظام صنفی و اجرا نشدن آن بزرگ‌‌ترین معضلی است که اصناف در این شهر با آن دست به گریبان هستند.

محمدرضا‌کشاورز در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در مورد رعایت نشدن قانون و تأثیرات منفی آن روی فضای کسب ‌و کار در این شهر اظهارکرد: ‌رعایت نکردن و پایبند نبودن به قانون موجب شده است تا واحدهای صنفی زیادی بدون کسب پروانه و مجوزهای لازم شروع به‌کار کنند و همچنان به‌کارشان ادامه بدهند. در این میان هیچ نهاد و ارگانی که قانون آنها را موظف به برخورد با بی‌قانونی کرده است، حاضر به همکاری با ما نیست.

وی افزود: ‌نهادهای مسؤول باید با محدود کردن‌ و هدایت واحدهای بدون مجوز سمت اتحادیه‌ها و یا حداقل سامانه جدید ثبت نام؛ به اتاق اصناف کمک کنند. در حالی‌که بزرگ‌‌ترین مشکل ما در این مورد خاص، نداشتن بازرس به دلیل مشکلات مالی است و خودمان نمی‌توانیم با این پدیده برخورد کنیم.

این فعال صنفی گفت: سؤالم این است، مسؤول اجرای قانون۲۷ یا ۲۸ قانون نظام صنفی در راستای برخورد با واحدهای متخلف چه کسی است؟»

کشاورز در مورد وضعیت شهر ایرانشهر افزود: ‌ایرانشهر سومین شهر بزرگ استان سیستان ‌و بلوچستان پس از زاهدان و زابل است که جمعیتی حدود ۱۰۰هزار نفر دارد. در این شهر ۵هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند. در واقع خشکسالی و زوال کشاورزی، جای خالی کارخانه‌ها و تولیدی‌هایی که بتواند اشتغال با خود بیاورد؛ موجب شده تا مردم روزگار سختی را بگذرانند و قشر ضعیف تنها به داشتن مغازه‌ای کوچک و بقالی دلخوش باشد.

رییس اتاق اصناف ایرانشهر با اشاره به وضعیت ساختمان اتاق اصناف این شهر گفت: ‌ما هنوز مستأجر هستیم و واقعیت این است که اتاق اصناف هنوز ساختمان مشخصی برای خود ندارد. البته مبلغی را جمع کرده و قصد خرید زمینی را داریم تا بتوانیم ساختمان اصناف را در آن بنا کنیم.