پشت پرده تخفیف‌های مناسب غذا در سایت‌های معروف

پشت پرده تخفیف‌های مناسب غذا در سایت‌های معروف رییس انجمن علوم ‌و صنایع‌غذایی ایران گفت: استفاده از موادغذایی کم کیفیت و جایگزین با تاریخ انقضای کم در سایت‌های غذافروشی و تخفیفی معروف، عامل ارزانی محصولات و جذب مشتری است. به گزارش میزان، ‌محمدحسین‌عزیزی، در خصوص تخفیف‌های اینترنتی غذا‌‌ها گفت: طی مدت‌زمان اخیر تبلیغات روزافزون غذافروشی‌‌ها […]

پشت پرده تخفیفهای مناسب غذا در سایت‌های معروف

رییس انجمن علوم ‌و صنایع‌غذایی ایران گفت: استفاده از موادغذایی کم کیفیت و جایگزین با تاریخ انقضای کم در سایت‌های غذافروشی و تخفیفی معروف، عامل ارزانی محصولات و جذب مشتری است.

به گزارش میزان، ‌محمدحسین‌عزیزی، در خصوص تخفیفهای اینترنتی غذا‌‌ها گفت: طی مدت‌زمان اخیر تبلیغات روزافزون غذافروشی‌‌ها مبنی بر تخفیفهای چشم‌گیر قیمت غذا‌ها، مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است. این در حالی است که موادغذایی استفاده شده در غذا‌های ارزان‌قیمت قطعاً از کیفیت و مرغوبیت کافی برخوردار نبوده و از لحاظ ارزش غذایی درجه یک محسوب نمی‌شوند، بنابراین کیفیت این غذا‌‌ها تأیید نمی‌شود.

وی افزود: مصرف موادغذایی با کیفیت برای تهیه‌کنندگان این فرآورده‌ها بار مالی زیادی دارد بنابراین از مواد جایگزین و بی‌کیفیت در طبخ غذا‌های اینترنتی استفاده شده و مقرون به صرفه‌تر است این درحالی است که مصرف‌کنندگان کم‌تر به این نکته توجه کرده و از آنها استقبال می‌کنند.

رییس انجمن علوم‌ و صنایع‌غذایی ایران خاطر‌نشان‌کرد: ارزش غذایی و توجه به کالری مواد مصرفی از اهمیت بالایی در سلامت افراد برخوردار است، اما دقتی نسبت به این معیار در ارایه نوع غذا‌های این‌گونه مکان‌ها وجود ندارد، چرا که مواد پرکالری، چرب و سیرکننده کاذب معمولاً در غذافروشی‌های ارزان سرو می‌شود و در لیست تخفیف‌های مناسب قرار می‌گیرد.

عزیزی عنوان‌کرد: استفاده از سویا و فضولات گوشتی در انواع کباب‌‌ها و محصولات گوشتی، حبوبات بی‌کیفیت و برنج درجه۳ و… از جمله ترفند‌های رایج برای تهیه غذا با قیمت پایین است که عوارض سویی، چون مشکلات هورمونی و مسمومیت را به همراه دارد. توجه به تاریخ انقضا و تازگی موادمصرفی در غذا‌‌ها نیز اصل مهمی است که متأسفانه عدم رعایت این نکات به عاملی برای ارزانی غذا تبدیل شده است.

وی اظهار‌کرد: علاوه بر کیفیت موادمصرفی، کاهش حجم غذای ارایه شده به مشتریان نیز در پایین بودن قیمت غذای سایت‌های معروف نیز به یک رسم تبدیل شده است. با این وجود توجه به سلامت مردم در چارچوب کیفیت غذای ارایه‌شده بر قیمت محصول در هر شرایطی ارجحیت دارد و نباید به هر قیمتی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

رییس انجمن علوم و صنایع‌غذایی ایران در پایان گفت: مردم باید نسبت به نوع مواد‌غذایی مصرفی هوشیارانه‌تر اقدام کنند و نسبت به ارزانی موادغذایی و عواقب آن برای سلامتی آگاه باشند.