استقلال-العین؛ بازی انتقام آبی‌ها

استقلال-العین؛ بازی انتقام آبی‌ها استقلال در صدر گروه مرگ قرار دارد و برای صعود از این گروه نیاز به پیروزی در دیدار امروز برابر العین امارات دارد. به گزارش سایت نود، در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ امروز و از ساعت ۱۹:۰۰ استقلال ایران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف العین امارات می‌رود. استقلالی‌‌ها […]

استقلال-العین؛ بازی انتقام آبی‌ها

استقلال در صدر گروه مرگ قرار دارد و برای صعود از این گروه نیاز به پیروزی در دیدار امروز برابر العین امارات دارد.

به گزارش سایت نود، در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ امروز و از ساعت ۱۹:۰۰ استقلال ایران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف العین امارات می‌رود.

استقلالی‌‌ها همچنان از اتفاقات بازی رفت با العین عصبانی‌ هستند. تیم آماده و متحد استقلال فاصله‌ای با انتقام گرفتن از العین نداشت اما قضاوت بحث‌برانگیز «بن‌یعقوب»، داور مالزیایی، مانع برد استقلال شد.

استقلال در العین یک مانع بزرگ پیش روی خود دید؛ داور مالزیایی، وگرنه هم اکنون در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا ۷ امتیازی بود.

در آسیا عملکرد آبی‌‌ها فوق‌العاده بوده است. استقلال که در گروه دشواری قرار دارد با پنج ۴امتیاز از ۳بازی سخت، صدرنشین گروه D است و امروز برای ادامه صدرنشین می‌خواهد العین را در تهران شکست دهد.

برد در این بازی برای استقلال جنبه انتقامی هم دارد؛ هم انتقام ناداوری بازی رفت را بگیرد و هم این‌که باخت شش-یک فصل گذشته را جبران کند.

تماشاگران استقلالی برای اولین بار در این فصل فرصت حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود استقبال خوبی از این بازی شود.

بازگشت هواداران

استقلال با وینفردشفر به تیم ایده‌آل هواداران تبدیل شده است. تیمی که دربی را برد در آسیا هم صدرنشین گروه مرگ است.

در این گروه فاصله بین تیم‌ها بسیار کم است، الهلال فینالیست فصل گذشته تنها دو امتیاز کسب کرده و اوج هر تیم می‌تواند باعث حذفش شود.

بازی‌های دور برگشت قطعاً سخت‌تر و فشرده‌تر از بازیهای دور رفت خواهد بود، استقلال اما این فرصت را دارد که دو بار در آزادی با تیم‌های العین و الریان قطر بازی کند. کسب دو برد خانگی صعود استقلال را تضمین می‌کند.

غایبان دو تیم

العین در فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد و با کنار گذاشتن الاهلی (تیم سوم لیگ) از لیگ قهرمانان آسیا، مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد. العین ان فصل صدرنشین لیگ امارات است. هدایت این تیم برعهده زوران مامیچ کروات است. برادران عبدالرحمان، مارکوس برگ سوئدی، و کایوی برزیلی ستون‌های اصلی تیم‌ هستند. محمد عبدالرحمان که در بازی رفت محروم بود امروز بازی می‌کند. کایو البته مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد.

العین در بازیهای قبلی خود در آسیا ۳تساوی کسب کرده و قطعاً تمام تلاش خود را می‌کند تا حداقل یک امتیاز بگیرد.

استقلال هم نسبت به بازی اول خود با العین تغییراتی خواهد داشت. مجید حسینی مصدوم شده و پژمان منتظری جای او را خواهد گرفت. محسن کریمی، پادووانی، بهنام برزای و مهدی قائدی دیگر مصدومان استقلال‌ هستند.

آمار

*در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا استقلال و العین ۶‌بار باهم بازی کردند که در ۳ دیدار برد با استقلال بوده و دو بار العین برنده شده و یک بار هم دو تیم مساوی کردند.

*استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰بار با تیم‌های اماراتی بازی کرده است که حاصلش ۷برد، ۸تساوی و ۵باخت بوده است.

*العین تا کنون ۲۵بار برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته است، ۹بار پیروز شده و ۵بار تیم‌های ایرانی موفق به برد شده‌اند.

*استقلال ۸ گل به العین رده و ۱۱گل دریافت کرده است.

* تیم‌های ایرانی اماراتی۸۱ بار در آسیا باهم بازی کردند که ۳۳برد به ایرانی‌ها رسیده، ۲۳بار اماراتی‌ها برنده بودند، ۲۵بازی هم مساوی شده است.

گفتنی است در دیگر بازی این گروه الریان قطر به مصاف الهلال عربستان می‌رود.