تصمیمات چندگانه دولت بازار خودرو را آشفته کرد

یک کارشناس خودرو مطرح کرد تصمیمات چندگانه دولت بازار خودرو را آشفته کرد کارشناس خودرو گفت: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در دولت گرفته می‌شود. بهرام‌شهریاری، کارشناس مسایل خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهارکرد: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در رابطه با واردات خودرو […]

یک کارشناس خودرو مطرح کرد

تصمیمات چندگانه دولت بازار خودرو را آشفته کرد

کارشناس خودرو گفت: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در دولت گرفته می‌شود.

بهرام‌شهریاری، کارشناس مسایل خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهارکرد: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در رابطه با واردات خودرو در شاکله دولت گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی، افزود: زمانی که تغییری در ساختار خودروی داخلی ایجاد نمی‌شود، مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی می‌روند.

شهریاری با اشاره به منع واردات خودروی بالای ۲۰۰۰سی‌سی در مناطق آزاد، گفت: تنوع قوانین مختلف در حوزه خودرو باعث سرگردانی مردم و فعالان اقتصادی شده است.

وی تصریح کرد: دولت به جای این‌که خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد، همیشه به دنبال حمایت بی‌مورد از کارخانه‌های خودروسازی داخلی بوده است و در این میان حضور مدیران دولتی برای این شرکت‌های خودرویی موجب رانت‌بازی و فساد شده است.

این کارشناس خودرو، بیان کرد: امروز دیگر مردم به خرید خودروی داخلی تمایلی ندارند، زیرا کیفیت این خودرو‌ها پایین بوده و نمی‌توانند ذائقه مشتریان خود را تأمین کنند، بنابراین بسیاری از خودروسازان به دنبال آوردن خودروی‌های خارجی در خط تولید خود هستند.

شهریاری تصریح کرد: خودرو پژو‌۲۰۶ سال‌هاست از خط تولید جهانی خارج شده است، اما همچنان در ایران اصرار به تولید خودروهای این چنینی داریم.

وی در پایان یادآورشد: در صورتیکه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته باشد، خودروسازان داخلی با مشارکت خودروسازان خارجی تقویت شده و می‌توانند خودروهای روز دنیا را تولید کنند.