اجرای خط انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب به پالایشگاه تهران

  مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: ساخت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه نفت تهران با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اصغر ریاضتی افزود: اجرای این خط انتقال به طول ۵ کیلومتر و ۳۰۰ متر با قطر حدود ۸۰۰ میلیمتر […]

 

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: ساخت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه نفت تهران با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اصغر ریاضتی افزود: اجرای این خط انتقال به طول ۵ کیلومتر و ۳۰۰ متر با قطر حدود ۸۰۰ میلیمتر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بر پایه طراحی‌های انجام شده، پساب از محل کانال خروجی مدول‌های یک تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، پس از کاهش ذرات معلق توسط پنج دستگاه پمپ گریز از مرکز با دبی هر کدام ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در اختیار پالایشگاه تهران قرار می‌گیرد.

ریاضتی درباره کاربرد دستگاه‌های میکرواسترینر برای کاهش ذرات معلق پساب تحویلی به پالایشگاه، گفت: استقرار دو دستگاه میکرواسترینر در محل تصفیه‌خانه جنوب سبب می‌شود ذرات معلق از ۱۰۰ میلیگرم به کم‌تر از ۳۰ میلیگرم در لیتر برسد، از این‌رو پساب تحویلی تصفیه‌خانه جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: در طراحی اولیه، طول این خط انتقال به‌طور تقریبی پنج کیلومتر و ۴۰۰ متر بود که پس از بازنگری، یک کیلومتر کاهش یافت که افزون بر کاهش زمان اجرا، به کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌ها انجامیده است.

ریاضتی اضافه کرد: شرکت پالایش نفت تهران پس از تحویل گرفتن ۲۰ میلیون مترمکعب پساب استاندارد در سال، میزان ۶۰ درصد از آب آشامیدنی شهری را که هم اکنون استفاده می‌کند، به شبکه آب شهری برمی‌گرداند.

 

بر اساس توافق صورت گرفته در سال ۱۳۹۴، شرکت فاضلاب تهران پساب تصفیه شده را برای مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به مدت ۳۰ سال از زمان آغاز بهره‌برداری در اختیار شرکت پالایش نفت تهران قرار می‌دهد.