ریزش ۳۷۸ واحدی شاخص کل بورس تهران

  بازار سهام دیروز شاهد ریزش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود همزمان با جابه‌جایی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر بود. بازاری که تمام آرزوهای خود را متکی به خودرویی‌‌ها و شایعه‌سازی‌های آن‌ها می‌داند. شاخص کل بورس تهران با ۳۷۸ واحد افت به ۷۷۰۴۵ واحد رسید. به گزارش فارس، شاخص کل هموزن نیز با ۵۱ واحد کاهش عدد ۱۳ […]

 

بازار سهام دیروز شاهد ریزش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود همزمان با جابه‌جایی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر بود. بازاری که تمام آرزوهای خود را متکی به خودرویی‌‌ها و شایعه‌سازی‌های آن‌ها می‌داند. شاخص کل بورس تهران با ۳۷۸ واحد افت به ۷۷۰۴۵ واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل هموزن نیز با ۵۱ واحد کاهش عدد ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش ۶۰۸ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۵۴۵ واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۳۶۲ واحدی عدد ۵۳ هزار و ۷۶۴ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۴۷ واحدی به رقم ۱۶۹ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش یک واحدی عدد ۷۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت همراه اول با ۷۳ واحد، گروه سایپا با ۶۵ واحد و ایران‌خودرو با ۶۱ واحد کاهش؛ بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت مخابرات ایران با ۷۰ واحد، هلدینگ پتروشیمی فارس با ۶۳ واحد و پتروشیمی جم با ۳۸ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۵ هزار و ۴۴ نوبت داد و ستد بود.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سایپا، سرمایه‌گذاری بوعلی، سیمان قاین، تجارت الکترونیک پارسیان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی رازک و اوراق اجاره رایتل بازگشایی شدند.

همچنین ۱۰ درصد از سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس به قیمت هر سهم ۱۵۰ تومان در بازار عادی فرابورس برای نخستین بار عرضه و کشف قیمت شد. سهمیه هر یک از معامله‌گران برخط در این عرضه اولیه حداکثر ۱۵۰۰ سهم بود.

 

طی معاملات این روز کم‌تر از ۴۰ میلیون سهم فولاد کاویان به ارزش حدود ۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه شد.