خیز جهاد دانشگاهی برای تصاحب پروژه‌های کلان!

خیز جهاد دانشگاهی برای تصاحب پروژه‌های کلان! معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: پیگیر هستیم با تجمیع توانمندی واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی بتوانیم انجام چند مأموریت و پروژه کلان ملی را برعهده گرفته و از این طریق بخشی از مسایل و مشکلات کشور را مرتفع کنیم. محمدرضاپورعابدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: هدف‌گذاری شده […]

خیز جهاد دانشگاهی برای تصاحب پروژه‌های کلان!

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: پیگیر هستیم با تجمیع توانمندی واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی بتوانیم انجام چند مأموریت و پروژه کلان ملی را برعهده گرفته و از این طریق بخشی از مسایل و مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

محمدرضاپورعابدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: هدف‌گذاری شده در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی تمام واحد‌ها براساس مزیت‌های نسبی و اسناد توسعه استان‌ها، یک یا دو زمینه کاری تخصصی برای خود تعریف کرده و در آن حوزه کار کنند. به عنوان نمونه استان کرمانشاه با توجه به معادن قیر طبیعی و این‌که بخش زیاد آن به صورت خام صادر می‌شود، می‌تواند روی فرآوری این محصول کار کند.

پورعابدی عنوان‌کرد: همچنین برای سال آینده مهم‌ترین فعالیتی که در حوزه پژوهش و فناوری دنبال می‌کنیم، این است که توانمندی واحد‌ها را برای ورود به عرصه انجام پروژه‌های بزرگ و ملی تجمیع کنیم. در حال حاضر در هر واحد توان و پتانسیلی وجود دارد که به تنهایی برای انجام پروژه‌های کلان کافی نیست و یکی از اصلی‌‌ترین برنامه‌هایمان این است که این توانمندی‌‌ها را تجمیع کرده و به این واسطه چند مسؤولیت ملی را در حوزه پژوهش و فناوری برعهده بگیریم.

وی افزود: در حوزه صنعت ریلی در جهاد دانشگاهی توانمندی خوبی وجود دارد. در بحث سلول‌ درمانی و استفاده از آن در درمان بیماری‌ها نیز کارهای خوبی شده و دنبال این هستیم که بیمارستانی برای بحث سلول درمانی تأسیس کنیم. همچنین در حوزه نفت ورود خوبی داشته و به بیش از ۱۰ فناوری در این حوزه رسیده‌ایم و امیدواریم با حضور رییس‌جمهور از این فناوری‌ها بهره‌برداری کنیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: قطعاً با تجمیع توانمندی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور خواهیم توانست کارهای بزرگ‌تری انجام داده و بخشی از مشکلات و مسایل کشور را مرتفع کنیم.

پورعابدی در ادامه به توانمندی‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه یک واحد بسیار توسعه‌یافته و مطرح در سطح کشور است و با توجه به این‌که بیکاری بزرگ‌ترین مشکل این استان است، با راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد توانسته در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان قدم‌های خوبی ‌بردارد.