ارایه پرونده مربوط به بدهی ایرلاینهای بدهکار به مراجع قضایی آخرین پرده از اختلافات میان شرکت فرودگاهها و ایرلاینهای فعال در کشور را میسازد اختلافاتی که به نظر میرسد ایرلاینهای دولتی اصلیترین عامل به وجود آورنده آن به حساب میآیند. به گزارش ایسنا، شرکت فرودگاهها با توجه به ساختار اقتصادی خود در طول ماههای […]
ارایه پرونده مربوط به بدهی ایرلاینهای بدهکار به مراجع قضایی آخرین پرده از اختلافات میان شرکت فرودگاهها و ایرلاینهای فعال در کشور را میسازد اختلافاتی که به نظر میرسد ایرلاینهای دولتی اصلیترین عامل به وجود آورنده آن به حساب میآیند.
به گزارش ایسنا، شرکت فرودگاهها با توجه به ساختار اقتصادی خود در طول ماههای گذشته تلاش کرده بخشی از درآمدهایش که از محل ارایه خدمات به شرکتهای هواپیمایی شکل گرفته را پس از دورانی نسبتاً طولانی به دست آورد، درآمدی که باعث به وجود آوردن بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق برای ایرلاینهای بدهکار شده است.
با وجود آن که در طول ماههای گذشته شرکت فرودگاهها اعلام کرده در جریان جلسات مختلف با این ایرلاینها برنامهریزی برای وصول لااقل بخشی از این طلب معوق را در دستور کار قرارداده، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده است نشان از آن دارد که نه تنها رقم طلب کاهش پیدا نکرده، حتی در طول سالهای گذشته روندی افزایشی به خود گرفته است.
باقیماندن این ارقام در فهرست معوقات شرکت فرودگاهها باعث شد مسؤولان این شرکت نسبت به معرفی ۴ ایرلاین که بدهیهایشان را تسویه نکردند به مراجع قضایی اقدام کنند. موضوعی که به نظر میرسد با گذشت زمان به خود رنگ جدیتر گرفته تا جایی که این بار شرکت فرودگاهها نام دو ایرلاین را به عنوان صدرنشین این فهرست اعلام کردهاند.
معاون برنامهریزی و نظارت شرکت فرودگاهها اعلام کرده در کنار دو شرکت هواپیمایی غیرفعال در این حوزه دو شرکت ایرانایر و آسمان ایرلاینهایی هستند که تاکنون اقدام خاصی برای پرداخت بدهیهایشان نکردهاند.
در این چارچوب به نظر میرسد اگر بنا بر اجرایی شدن تهدیدهای شرکت فرودگاهها برای جلوگیری از خدماترسانی به ایرلاینهای بدهکار عملی شود، رسماً دو ایرلاین دولتی کشور اولین شرکتهایی خواهند بود که با آنها برخورد قطعی صورت میگیرد.
البته این تمام ماجرا نیست این دو شرکت دولتی در حالی با معضل بدهیهای معوق روبهرو هستند که به دلیل تعداد بالای پروازهایی که از سوی دولت بر آنها تحمیل شده بخش زیادی از عملکردشان را در این حوزه اجرایی کردند. موضوعی که با توجه به اینکه این ایرلاینها اعلام کردند هنوز دولت بخشی از بدهیاش را با آنها تسویه نکرده، شاید مسأله مهم در این چارچوب تلقی شود.
در این بین هرچند هنوز دو ایرلاین دولتی ایرانایر و آسمان درباره چگونگی تسویه این بدهیها صحبت نکردهاند، اما شاید امکان آن وجود داشته باشد که با ورود دولت بدهیهای دولتی به ایرلاینها با بدهی این ایرلاینها به شرکت فرودگاهها تهاتر شود. موضوعی که هرچند هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در رابطه با آن صورت نگرفته، اما احتمال دارد که لااقل بتواند بخشی از مشکلات این سالهای شرکت فرودگاهها با شرکتهای هواپیمایی ایرانی را برطرف کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.