ضرورت فرهنگ‌سازی برای تشویق خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی

ضرورت فرهنگ‌سازی برای تشویق خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران ‌و چین گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش از طریق رسانه‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها در تشویق جوانان و خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی بسیار مؤثر است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اسدا…عسگراولادی با بیان این‌که معتقدیم باید کالاهای ایرانی را در […]

ضرورت فرهنگ‌سازی برای تشویق خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران ‌و چین گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش از طریق رسانه‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها در تشویق جوانان و خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اسدا…عسگراولادی با بیان این‌که معتقدیم باید کالاهای ایرانی را در چین مصرف کنیم، اظهارکرد: امسال ۳۹ میلیارد تومان با این کشور مبادله داشتیم که ۵۲ درصد آن صادرات ما و ۴۸ درصد آن وارادت از کشورمان بوده است.

وی اضافه‌کرد: شعاری که مقام‌معظم‌رهبری برای امسال انتخاب فرمودند انتخاب بسیار مهمی است زیرا خرید کالاهای ایرانی یک نوع خودکفایی را برای جامعه ما رقم خواهد زد.

عسگر‌اولادی تأکید‌کرد: با برنامه‌ریزی دولت می‌توان این کار مهم را به خوبی انجام داد. از این‌رو امیدواریم در سالی که آغاز کرده‌ایم کم‌تر به کالای بیگانه نیاز داشته باشیم.

وی گفت: واحدهای کوچک تولیدی باید به کیفیت کالایی که تولید خواهند کرد و تعادل قیمت‌های کالا‌ها به گونه‌ای که با ترکیه و چین و ویتنام رقابت کند توجه داشته باشند.

وی افزود: اگر در ۳ماهه اول امسال این اقدامات را پیاده‌سازی کنیم، مطمئناً به سمت خودکفایی حرکت خواهیم کرد.

عسگر‌اولادی گفت: دولت هم باید تعرفه رسمی کالاهای وارداتی را افزایش دهد و هم با جلوگیری از قاچاق به عملی شدن شعار حمایت از مصرف کالای ایرانی کمک کند.