مدیریت خرید‌های خارجی و دریافت امتیاز انتقال فناوری

مأموریت جهاددانشگاهی در سال جاری تعیین شد مدیریت خرید‌های خارجی و دریافت امتیاز انتقال فناوری رییس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی که دارای فعالیت‌های علمی و فناورانه نیستند در سال جدید دارای فعالیت شاخص می‌شوند. حمیدرضا طیبی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به برنامه‌های جهاد دانشگاهی در سال جدید گفت: جهاد دانشگاهی […]

مأموریت جهاددانشگاهی در سال جاری تعیین شد

مدیریت خرید‌های خارجی و دریافت امتیاز انتقال فناوری

رییس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی که دارای فعالیت‌های علمی و فناورانه نیستند در سال جدید دارای فعالیت شاخص می‌شوند.

حمیدرضا طیبی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به برنامه‌های جهاد دانشگاهی در سال جدید گفت: جهاد دانشگاهی دو برنامه اصلی را پیگیری می‌کند، یکی اجرایی شدن برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی است که دراین برنامه اولویت اصلی، واحدهایی هستند که فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه ندارند و براساس مزیت بومی استانی و یا نیازهای ملی، دارای فعالیت شاخص می‌شوند.

وی با بیان این‌که، حدود ۱۰ الی ۱۲ واحد جهاد دانشگاهی هستند که هنوز فعالیت شاخصی ندارند، افزود: این واحد‌ها از مزیت استانی برخوردار هستند. بنابراین جهاد دانشگاهی سعی دارد فناوری‌های خوبی را که تولید کرده و با مشکل مصرف و مقاومت در برابر مصرف مواجه هستند را در سال جدید به‌کار گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: کار دوم ما این است که، مصوبه نقش جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور را در سال ۹۷ اجرایی کنیم.

وی تأکید کرد: دو مصوبه در برنامه ششم توسعه آمده که یکی از آنها مدیریت انتقال فناوری در صنعت حمل و نقل به ویژه صنعت حمل و نقل ریلی شهری است و برنامه ما این است که خریدهای خارجی را مدیریت کنیم و در مقابل با واگذاری بخش کمی از بازار، امتیاز انتقال فناوری را دریافت کنیم.

طیبی به ۶مأموریت دیگر جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این ۶مأموریت و مصوبه نقش جهاد دانشگاهی را در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در سال۹۷ اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این مأموریت‌ها، جهاد دانشگاهی از یک طرف صاحب نظام مأموریت می‌شود و از طرفی برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی که متناسب با نیاز ملی تدوین شده اجرا می‌شود و برای تمام واحد‌ها کار شاخص ایجاد خواهد شد.