رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اکثر شرکتهای لیزینگی وابسته به خودروسازان هستند رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران با اشاره به اینکه لیزینگ خودرو در ایران بیشتر در اختیار شرکتهای لیزینگی وابسته به خودروسازان است، گفت: اینکه شرکتهای خودروساز خودروهای تولیدیشان را توسط شرکتهای لیزینگی خود به فروش میرسانند، در بیشتر کشورهای […]
رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران
اکثر شرکتهای لیزینگی وابسته به خودروسازان هستند
رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران با اشاره به اینکه لیزینگ خودرو در ایران بیشتر در اختیار شرکتهای لیزینگی وابسته به خودروسازان است، گفت: اینکه شرکتهای خودروساز خودروهای تولیدیشان را توسط شرکتهای لیزینگی خود به فروش میرسانند، در بیشتر کشورهای دنیا رایج است و این روش یکی از ابزارهای فروش خودروسازان است و از این طریق به فروش محصولات خود رونق میبخشند.
حمیدابدالی در گفتوگو با خبر خودرو با بیان اینکه مهمترین عامل محدودکننده لیزینگها قوانین و مقررات حقوقی است، گفت : عوامل محدودکننده زیادی در آییننامه بانک مرکزی وجود دارد که مانع پیشرفت و رشد شرکتهای لیزینگی است.
وی افزود: قوانین و مقررات حقوقی دست و پای لیزینگها را بسته است و در مواقعی که معوقات مشتریان به تأخیر میافتد، شرکتهای لیزینگی ابزار مناسبی در دست ندارند که خودرو یا کالای مورد نظر را به سرعت توقیف کرده و مطالبات خود را وصول کنند و از کاهش نقدینگی شرکتشان جلوگیری کنند، چنانچه در حال حاضر بیشتر شرکتهای لیزینگی به دنبال وصول مطالبات خود هستند.
عضو هیأت مدیره لیزینگ امید با اشاره به وضعیت کنونی لیزینگ در ایران گفت: در حال حاضر شرکتهای لیزینگی فقط از دو نوع قرارداد فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک استفاده میکنند، در حالی که در کشورهای دیگر متناسب با تقاضای مشتری روش فروش متغیر است و شرکتهای لیزینگی از قراردادهای متنوع بهره میبرند.
رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران در خصوص بهبود وضعیت لیزینگ در ایران گفت: باید عوامل محدودکننده از سر راه شرکتهای لیزینگی برداشته شود و در این خصوص باید در قوانین و مقررات حقوقی و آییننامه بانک مرکزی تجدید نظر شود که تاکنون تلاشها در این زمینه بیثمر بوده است.
ابدالی افزود: مثلاً در خصوص تنوع در نوع قراردادها، لیزینگ اعتباری یکی از پیشنهادات شرکتهای لیزینگی بود که با مخالفت بانک مرکزی مواجه شد.
عضو هیأت مدیره لیزینگ امید در مورد دید مردم نسبت به شرکتهای لیزینگی گفت: در سالهای اخیر شرکتهایی شروع به فروش خودرو در مقیاس بزرگ کرده و در تبلیغات خود با استفاده از عنوانهای لیزینگ یا اعتبارات لیزینگی افکار عمومی را منحرف ساخته و با استفاده از نام لیزینگ از سرمایه مردم سوءاستفاده کردهاند، در حالی که شرکتهای لیزینگی تحت نظر بانک مرکزی هرگز چنین کاری را انجام ندادهاند، اما همین موضوع تا حدودی مردم را نسبت به شرکتهای لیزینگی بدبین کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.