نکو تأکید کرد:زیرساخت‌های لازم برای اجرای سریع‌تر طرح LEZ فراهم شود

  عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تأکید بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای سریع‌تر طرح کاهش آلایندگی هوای تهران، گفت: خروج خودروهای فرسوده و بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضرورت اجرای این طرح است. به گزارش خانه ملت ابراهیم نکو، با بیان این‌که طرح‌های ارایه شده از سوی مسؤولان در […]

 

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تأکید بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای سریعتر طرح کاهش آلایندگی هوای تهران، گفت: خروج خودروهای فرسوده و بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضرورت اجرای این طرح است.

به گزارش خانه ملت ابراهیم نکو، با بیان این‌که طرح‌های ارایه شده از سوی مسؤولان در جهت کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید کارشناسانه و مؤثر باشد، تصریح کرد: بهتر است هر طرحی که در جهت کاهش آلایندگی هوای پایتخت ارایه می‌شود قابلیت اجرایی داشته و برای کسب نتیجه بهتر بدون تأخیر اجرایی شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ)را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: قبل از مصوب شدن هر طرحی باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای بهتر آن فراهم شود زیرا تصویب طرح‌ها بدون توجه به زیرساخت‌ها و ضمانت اجرایی آن تأثیر چندانی در کاهش آلودگی هوای پایتخت ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم، با تأکید بر لزوم نگاه کارشناسی برای اجرای طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ)گفت: عدم چاره‌اندیشی در خصوص رفع آلودگی هوا در آینده پایتخت را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد که خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن می‌تواند دامن همه مسؤولان فعلی را بگیرد.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که مسؤولان شهری با تعلل در اجرای طرح کاهش آلایندگی هوای تهران عملکرد خود را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها و تعلل مسؤولان، به نظر می‌رسد این طرح اجرایی نخواهد شد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس نهم، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری پایتخت را نامناسب خواند و ادامه داد: متأسفانه شرایط ناوگان به گونه‌ای دارای اشکال اساسی است که با اجرای طرح‌های مختلف نیز اصلاح‌پذیر نیستند جز این‌که در قوانین موجود تغییراتی ایجاد کرد یا قوانین و طرح‌هایی مصوب کرد که در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی تأثیرگذار باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده را در پایتخت مسأله‌ای حیاتی و ضروری خواند و افزود: صنعت خودروی کشور باید مورد حمایت دست‌اندرکاران و دولتمردان قرار گیرد تا بتوان طبق یک برنامه زمان‌بندی شده و مشخص نسبت به خروج خودروهای فرسوده و آلاینده اقدام کرد البته به شرطی که خودروهای تولیدی از استاندارد لازم و کافی برخوردار باشند، ضمن این‌که شرایط خرید هم برای متقاضیان تسهیل شود که در همین راستا نگرانی و مشکلات صاحبان خودروهای فرسوده برطرف شود.

گفتنی است رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی روزهای اخیر درباره علت تأخیر در اجرای طرح LEZ، گفت: ابهامات و سؤالاتی در خصوص طرح LEZ داشتیم که باید برطرف می‌شد در حال حاضر نیز منتظر مصوبه شورای عالی کنترل ترافیک شهرهای کشور هستیم.

وی افزود: به محض تصویب و ابلاغ شورای عالی کنترل ترافیک شهرهای کشور این طرح را اجرا خواهیم کرد.

رشد اعزام رایزنان اقتصادی؛ از توسعه تجارت تا تحول در دیپلماسی

همچنین عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که رشد اعزام رایزنان اقتصادی سبب توسعه تجارت بین‌المللی می‌شود، گفت: رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند.

با اشاره به ضرورت افزایش رایزن‌های تجاری و اقتصادی در خارج از کشور گفت: با توجه به شرایط پساتحریم درحال حاضر اقتصاد باید اولویت نخست در برقراری ارتباط با کشور‌ها باشد و سفارتخانه‌ها کم‌کم خود را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی آماده کنند که البته در برقراری این روابط رایزنان اقتصادی نقش مهمی دارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دولت باید برنامه‌های جدیدی برای اعزام رایزنان به کشورهای مختلف مشخص کند، افزود: وجود آنان برای گسترش روابط اقتصادی مفید خواهد بود و در واقع رایزنان باید هماهنگ کننده میان هیأت‌های مختلف تجاری ایران با کشورهای دیگر و بالعکس باشند.

رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند

نکو با تأکید بر این‌که رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند، ادامه داد: این رایزن‌ها باید اطلاعات خود را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند، همچنین رایزنان اقتصادی برای کمک به بخش خصوصی کشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی تأثیر‌گذار هستند.

وی یادآور شد: رایزنان بازرگانی می‌توانند حضور بخش خصوصی در روابط اقتصادی با کشور‌ها را پررنگ و از طرف دیگر نیز با جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی آنان را برای حضور درفعالیت‌های اقتصادی ایران ترغیب کنند.

برقراری روابط سودمند اقتصادی و افزایش صادرات مهم‌ترین فعالیت رایزنان اقتصادی

نکو با بیان این‌که دو کشوری که قرار است با هم تعامل اقتصادی داشته باشند، نیاز به شناخت کامل و همه جانبه از مقررات هم‌‌دیگر دارند، افزود: رایزنان به‌خوبی می‌توانند این وظیفه برعهده بگیرند و اطلاعات خود را به ذی‌نفعان انتقال دهند.

 وی با اشاره به این‌که بعد از برداشتن تحریم و موانع در توسعه اقتصاد کشور شرایط برای توسعه همکاری اقتصادی با کشور‌ها فراهم شده است، ادامه داد: در این شرایط رایزنان اقتصادی بیش‌ترین فعالیت را در زمینه برقراری روابط سودمند اقتصادی، رونق تولید و افزایش صادرات بر عهده خواهند داشت.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اقتصاد ایران تنها با حمایت از تولید و تسهیل در امر صادرات و واردات اقلام واحد‌های تولیدی صنعتی می‌تواند روزهای سبز و همراه با رشدی را شاهد باشد، تصریح کرد: با تقبیح تولید ملی و تنها گذاشتن تولیدکننده در مقابل تولیدات خارجی با کیفیت پایین و قیمت اندک و نمی‌توان روزهای خوبی برای اقتصاد کشور رقم زد.