شناسایی بیش از ۱۷۰۰ گونه گیاه دارویی در گلستان

  رییس دانشکده گیاهان دارویی استان گلستان خاطرنشان کرد: حدود ۱۷۰۴ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده که حدود ۴۰۰ نوع جنبه دارویی دارد. به گزارش ایسنا، خدایار همتی، درباره انجمن گیاهان دارویی دانشگاه منابع طبیعی اظهار کرد: برنامه ما با توجه به سیاست‌های کلان انجمن‌های علمی گیاه دارویی ایران، این است که استان‌ها […]

 

رییس دانشکده گیاهان دارویی استان گلستان خاطرنشان کرد: حدود ۱۷۰۴ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده که حدود ۴۰۰ نوع جنبه دارویی دارد.

به گزارش ایسنا، خدایار همتی، درباره انجمن گیاهان دارویی دانشگاه منابع طبیعی اظهار کرد: برنامه ما با توجه به سیاست‌های کلان انجمن‌های علمی گیاه دارویی ایران، این است که استان‌ها را از هم مستقل کنیم. بر این اساس، مسؤول اکثر استان‌ها را مشخص کردیم از مدت‌‌ها قبل در فکر شکل دهی یک انجمن گیاه دارویی بودیم و این انجمن را با هدف انسجام متخصصین شکل دادیم.

رییس دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی ادامه داد: هر دانشگاهی که بر روی گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی کار می‌کند را به همدیگر ارتباط می‌دهیم. در اسفند ماه سال ۹۴ دبیرخانه انجمن گیاهان دارویی در این دانشگاه فعال شد.

وی ادامه داد: شورای این انجمن شامل پزشکان است که در هر شهرستان یک نماینده قرار دارد که مسؤولیت‌ها را به خود شهرستان واگذار کرده تا خود آن‌ها اقدام به عضوگیری کنند.

وی افزود: اولین حرکت ما شکل دهی ساختار انجمن است وقتی این ساختار شکل بگیرد از موازی کاری جلوگیری شده و کلیه افرادی که در ارتباط با انجمن گیاه دارویی هستند عضو این انجمن می‌شوند.

 

همتی با بیان این‌که حدود ۱۷۰۴ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده که حدود ۴۰۰ نوع جنبه دارویی دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند، می‌توانند به صورت رایگان آموزش ببینند