روش فروش اموال مازاد بانک‌ها

روش فروش اموال مازاد بانک‌ها آگهی فروش املاک مازاد بانک‌ها بر در و دیوار شعب بانکی نشان از برنامه جدید بانک‌ها برای تسریع در واگذاری فروش املاک و اموال مازاد دارد. به گزارش بانکر، بیش از ۱۰ سال از برنامه رسمی فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها می‌گذرد اما هنوز بسیاری از بانک‌ها، املاک و […]

روش فروش اموال مازاد بانک‌ها

آگهی فروش املاک مازاد بانک‌ها بر در و دیوار شعب بانکی نشان از برنامه جدید بانک‌ها برای تسریع در واگذاری فروش املاک و اموال مازاد دارد.

به گزارش بانکر، بیش از ۱۰ سال از برنامه رسمی فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها می‌گذرد اما هنوز بسیاری از بانک‌ها، املاک و اموال مازاد فراوانی را در اختیار دارند.

سال ۱۳۸۷ شرکت فام(فروش اموال مازاد بانک ها) تشکیل شده است اما از پس یک دهه فعالیت همچنان بانک‌ها املاک مازاد قابل توجهی را در اختیار دارند.

تکلیف بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر کاهش تعداد شعب بانکی با هدف آزاد‌سازی بخشی از دارایی‌ها افزایش قدرت بانک نیز مدتهاست در دستور کار قرار دارد. رکود در بازار مسکن به زعم برخی از کارشناسان مهم‌ترین دلیل در عدم توفیق این برنامه تلقی می‌شود اما نشانه‌هایی از تسریع در اجرایی شدن این هدف این روز‌ها آشکار شده است.

آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که با کاهش ۱۵۵شعبه در نظام بانکی تعداد کل شعب ۴۲بانک و مؤسسه اعتباری کشور به ۲۳هزار و ۷۵شعبه رسیده و به ازای ۳۵۰۰ ایرانی یک شعبه در کشور وجود دارد.

تعداد شعب بانکی در تاریخ ۳۱تیر ماه ۹۶ معادل ۲۳هزار و ۲۳۰شعبه بوده است.