معاون توسعه شرکت پست:فعالیت پست در جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی کاملاً قانونی است

  مجتبی نصیری با بیان این‌که فعالیت پست و دفاتر پیشخوان در تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی کاملاً قانونی است، گفت: اگر قرار بود فعالیت ما خارج از وظایف قانونی‌مان باشد تا امروز کرکره‌مان را پایین کشیده بودند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست در گفت‌وگو با تسنیم، همکاری شرکت پست با سازمان امور مالیاتی در راستای […]

 

مجتبی نصیری با بیان این‌که فعالیت پست و دفاتر پیشخوان در تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی کاملاً قانونی است، گفت: اگر قرار بود فعالیت ما خارج از وظایف قانونی‌مان باشد تا امروز کرکره‌مان را پایین کشیده بودند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست در گفت‌وگو با تسنیم، همکاری شرکت پست با سازمان امور مالیاتی در راستای ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی را کاملاً قانونی عنوان کرد و گفت: بالاخره شرکت پست دولتی و دفاتر پیشخوان دولت زیر نظر وزارتخانه‌های ارتباطات و کشور فعالیت می‌کنند و نمی‌توان به راحتی مهر فعالیت غیرقانونی بر پیشانی آن‌ها زد.

وی با بیان اینک عده‌ای معتقدند که پست و پیشخوان با لابی وارد همکاری با سازمان امور مالیاتی می‌شوند، ابراز کرد: این ادعا‌ها خیلی عجیب است زیرا اگر امروز یک واحد صنفی یا مغازه تخلف یا کاری غیرقانونی انجام دهد فردا کرکره‌اش را پایین می‌کشند؛ آن وقت چطور ممکن است مجموعه‌های عریض و طویلی مانند پست و دفاتر پیشخوان تخلف کنند و کسی کاری به‌کارشان نداشته باشد؟!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست با رد هرگونه سوءاستفاده از قدرت نفوذ این شرکت دولتی در انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان امور مالیاتی گفت: شرکت‌هایی نظیر پست جهت حفظ بازار خود موظف هستند در چارچوب وظایف قانونی خود به بازاریابی بپردازند.

وی تصریح کرد: در ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور تأکید شده که خدمات باید از طریق دفاتر پستی و پیشخوان ارایه شود. ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی هم جزو خدمات دستگاهی به حساب می‌آید و لذا کاملاً پشتوانه قانونی دارد.

نصیری با بیان این‌که واقعاً نمی‌دانم کافی‌نت‌‌ها زیر نظر چه مجموعه‌ای اداره می‌شوند، درباره نحوه فعالیت آن‌ها با سازمان مالیات گفت: این مجموعه‌ها نیز اگر زیر نظر نهادی معتبر اداره می‌شوند، قطعاً می‌توانند وارد رقابت با پست و پیشخوان شده و خدمات اظهارنامه‌ای را انجام دهند.

وی افزود: اکنون با توجه به این‌که خود اظهاری مالیاتی یک ماه جلو افتاده، حوزه فنی ما پیگیر انعقاد تفاهم با سازمان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌ها در شعب در نظر گرفته شده توسط این سازمان است.

او خاطرنشان کرد: برای دستگاهی که دنبال خدمات‌دهی است، چگونگی ارایه خدمات اهمیت بیش‌تری نسبت به واسط ارایه دهنده دارد. قطعاً اگر سازمان مالیاتی و ثبت احوال به این نتیجه برسند که پست خدمات خوبی به آن‌ها ارایه نمی‌دهد به کافی‌نت‌‌ها یا امثالهم مراجعه می‌کنند.

نصیری همچنین گفت: کسی که با ما طرف قرارداد می‌شود، می‌داند که قادر به مدیریت متمرکز ۱۵ هزار نقطه پستی است و این موضوع قطعاً مزیت به حساب می‌آید تا این‌که وارد مذاکره با کافی‌نت‌های هر استان به شکل جداگانه شود.

 

وی ابراز کرد: کافی‌نت‌‌ها می‌توانند با وزارت ارتباطات هماهنگی داشته باشند و در قالب تفاهماتی، اگر خدماتی به سمت این وزارتخانه آمد قادر به مشارکت در آن باشند.