درحالی معاون وزیرراه و شهرسازی از آمادگی امضای قرارداد با قرارگاه خاتمالانبیا برای ساخت آزادراه تهران- شمال خبر داده که مدیرعامل شرکت این آزادراه گفت: هیچ پیشنهادی از سوی قرارگاه برای اجرای آزادراه به شرکت آزادراه تهران- شمال به ما ارایه نشده است. به گزارش تسنیم، سهشنبه هفته گذشته و در آخرین روز سفر […]
درحالی معاون وزیرراه و شهرسازی از آمادگی امضای قرارداد با قرارگاه خاتمالانبیا برای ساخت آزادراه تهران- شمال خبر داده که مدیرعامل شرکت این آزادراه گفت: هیچ پیشنهادی از سوی قرارگاه برای اجرای آزادراه به شرکت آزادراه تهران- شمال به ما ارایه نشده است.
به گزارش تسنیم، سهشنبه هفته گذشته و در آخرین روز سفر رییسجمهوری کرهجنوبی به ایران، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران — شمال از امضای پیشقرارداد فاینانس یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی برای منطقه ۳ آزادراه خبر داد.
وی دراینباره گفته بود: با هدف کوتاه کردن مدت اتمام پروژه، تأمین و پشتیبانی مالی شرکا در آزادراه تهران-شمال تصمیم گرفتند از سرمایهگذاران خارجی مناسب بهصورت فاینانس استفاده کنند. در این زمینه مذاکراتی با شرکتهای مختلفی از کشورهای چین، کرهجنوبی، ایتالیا، ترکیه و آلمان انجام شد که در نهایت با شرکت دوو کره جنوبی یک پیشقرارداد امضا شد.
وی با اشاره به اینکه در صورت نهایی شدن این قرارداد، دولت ایران طی ۱۵ سال این مبلغ را بازپرداخت خواهد کرد، افزود: کارشناسان شرکت دوو چند دور بررسی را درباره آزادراه تهران- شمال داشتهاند که بهزودی بررسی کاملتری در این زمینه انجام میشود. پیشقرارداد ما با شرکت کرهای بهصورت EPCF است.
در ادامه مسأله امضای پیشقرارداد با شرکت کرهای برای آزادراه تهران- شمال تکذیب شد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه شرکت آزادراه تهران-شمال با شرکت کرهای یادداشت تفاهم امضا کرده است نه پیشقرارداد، به تسنیم گفت: شرکت آزادراه تهران- شمال با شرکت کرهای یادداشت تفاهم امضا کرده که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است دو طرف به تفاهم نرسند.
وی با ابراز اینکه متن این تفاهمنامه موجود است، تصریح کرد: طرف کرهای در قالب این تفاهمنامه تعهداتی دارد که باید ظرف مدت چهار ماه به آنها عمل کند، در این صورت یادداشت تفاهم عملیاتی خواهد شد.
وی در خصوص حضور قرارگاه خاتمالانبیا(ص) در این پروژه بیان کرد: هم وزیر راه و شهرسازی و هم بنده آمادگی کامل برای حضور قرارگاه را در این پروژه داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام قراردادهای ما برای ساخت زیربناهای حمل و نقل ۷۰ درصد از سوی سرمایهگذار و ۳۰ درصد از طرف وزارت راه است، گفت: مانند قراردادی که برای کنارگذر آزادراه جنوبی تهران نیز به همین روش امضا شده و قرارگاه خاتمالانبیا ۷۰ درصد منابع مالی را تأمین کرده و شرکت ساخت ۳۰ درصد.
نورزاد با تأکید بر اینکه همین الان آماده امضای قرارداد با قرارگاه خاتمالانبیا هستیم، اظهار کرد: قرارگاه توانمند است و قطعاً در زمان مقرر میتواند آزادراه را بسازد.
این در حالی است که به نظر میرسد شرکت آزادراه تهران-شمال علاقهای به استفاده از توانمندیهای داخلی ندارد.
مهران اعتمادی مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در پاسخ به این پرسش تسنیم مبنی بر قرارگاه خاتمالانبیا برای تأمین مالی ۴۰درصدی ساخت آزادراه تهران- شمال اعلام آمادگی کرده است، چرا بهجای کرهایها با قرارگاه تفاهم نمیکنید، بیان کرد: حالا انشاا… در یک مصاحبه دیگری موضوعات قرارگاه خاتم را میشکافیم و به اطلاع مردم میرسانیم.
وی اضافه کرد: هیچ پیشنهادی از سوی قرارگاه خاتمالانبیا برای اجرای آزادراه به شرکت آزادراه تهران- شمال به ما داده نشده و ما هم از طریق رسانهها این را شنیدهایم.
وی همچنین با اعلام برآورد ما برای ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، در پاسخ به این پرسش که برای منطقه ۳ چهمیزان منابع مالی لازم است، گفت: باید تدقیق شود، ولی برآورد ما حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.