بازدید ۲۱۰۰ نفر از موزه آب شهر اراک در تعطیلات نوروز۹۷

بازدید ۲۱۰۰ نفر از موزه آب شهر اراک در تعطیلات نوروز۹۷ طی تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ بیش از۲۱۰۰ توریست ایرانی و خارجی از موزه آب شهر اراک بازدید کردند. حمیدرضاعزیزمحمدی مسؤول موزه آب شهر اراک با اعلام این خبر اظهارداشت: بازدید از این موزه طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به یک سال گذشته با استقبال […]

بازدید ۲۱۰۰ نفر از موزه آب شهر اراک در تعطیلات نوروز۹۷

طی تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ بیش از۲۱۰۰ توریست ایرانی و خارجی از موزه آب شهر اراک بازدید کردند.

حمیدرضاعزیزمحمدی مسؤول موزه آب شهر اراک با اعلام این خبر اظهارداشت: بازدید از این موزه طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به یک سال گذشته با استقبال بیش‌تری از سوی شهروندان اراکی و مسافران نوروزی مواجه شد.

حمیدرضاعزیزمحمدی عنوان‌کرد: در راستای نمایاندن سیر دستیابی و بهره‌برداری از آب در استان مرکزی به عنوان بخشی از سرزمین ایران کهن شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی طی سال‌های گذشته اقدام به تأسیس موزه آب نموده است.

وی در ادامه تصریح‌کرد: این موزه مجموعه ایست فرهنگی که در بخش‌های مرتبط با آب از جمله استحصال، انتقال، توزیع و بهره‌برداری و فنون به‌کار رفته در آن در طبقه زیرین موزه مفاخر شهر اراک با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایجاد شد.

وی جمع‌آوری، نگهداری، نمایش و حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب همچون استحصال، انتقال، توزیع و بهره‌برداری و فنون به‌کار رفته در آن را از جمله اهداف برپایی موزه آب عنوان کرد و افزود: بازدیدکنندگان ضمن بازدید از این موزه با تاریخ آب و آبیاری، تکنیک و فن استفاده و بهره‌برداری از آب، اهمیت آب و استفاده بهینه از آن در زمینه‌های شرب و کشاورزی در منطقه استان مرکزی آشنا می‌شوند.

همچنین در این ایام شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسؤولین استانی نیز از موزه آب شهر اراک بازدید کردند.

گفتنی است حضور حمیدرضاعزیزمحمدی به عنوان راهنما موزه و ارایه اطلاعات لازم در طول تعطیلات به بازدیدکنندگان از جمله مواردی بود که براساس نظرسنجی بالا‌ترین آمار رضایت را به خود اختصاص داده بود.