تیر خلاص هند و پاکستان ؛ ارز دیجیتال قانونی نیست!

تیر خلاص هند و پاکستان ؛ ارز دیجیتال قانونی نیست! بانک‌های مرکزی دوکشور هند و پاکستان به شدت در حال مبارزه با نفوذ ارزهای دیجیتال به سیستم مالی و اعتباری خود هستند. به گزارش انتخاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دو کشور هند و پاکستان در تلاش هستند تا هر نوع فعالیت مرتبط با بیت کوین […]

تیر خلاص هند و پاکستان ؛ ارز دیجیتال قانونی نیست!

بانک‌های مرکزی دوکشور هند و پاکستان به شدت در حال مبارزه با نفوذ ارزهای دیجیتال به سیستم مالی و اعتباری خود هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دو کشور هند و پاکستان در تلاش هستند تا هر نوع فعالیت مرتبط با بیت کوین را از سیستم مالی خود حذف کنند.

دولت هند و بانک مرکزی هند (RBI) پیش از این نیز در سال جاری برای از بین بردن استفاده از پول دیجیتال که از نظر مالی غیرقانونی تلقی می‌شود تلاش کرده بودند و البته به انتقاد از اوراق قرضه عمومی رمزنگاری شده پرداخته بودند .

اکنون بانک مرکزی پاکستان در اواخر روز جمعه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که ارزهای رمزنگاری در کشور قانونی نیستند.این در حالی است که حداقل ۴ تا ۵ میلیون نفر در هند به نوعی نسبت به ارزهای دیجیتال وابستگی دارند و و ۶۰ درصد از تجارت‌های عمده ارزهای دیجیتال در هند طی ماه‌های اکتبر و دسامبر گذشته یعنی هنگامی که قیمت‌ها در اوج بودند، شکل گرفته است.

بانک مرکزی هند بانک‌ها را مجبور به داشتن لینک‌هایی برای نمایندگی مجاز ارز، کاهش قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای کرتی در مبادلات محلی کرده است. بانک مرکزی پاکستان نیز در اقدامی مشابه و در بیانیه‌ای رسمی گفت که ارزهای رمزنگاری در کشور پاکستان قانونی نیستند.

بانک دولتی پاکستان به بانک‌ها و سایر ارایه‌دهندگان خدمات مالی هشدار داده به منظور جلوگیری از انجام معاملات غیرقانونی وارد معاملات ارز دیجیتال نشوند. این اشاره به‌طور مستقیم معطوف به افرادی است که از اوراق بهادار برای انتقال پول به خارج از پاکستان استفاده می‌کنند.

هند یک پنل را برای بررسی ارزهای رمزنگاری شده تنظیم کرده و قصد دارد یک حد نصاب را برای نظارت بر مبادلات غیرقانونی تعیین کند. این تحولات بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال در دوکشور را شوکه و نگران کرده است.