حرکت حمل‌ونقل دریایی به‌سمت ورشکستگی

  دبیر اتحادیه مالکان کشتی با اعلام “به رکود وحشتناکی دچار شده‌ایم و مالکان به‌دلیل عدم‌حمایت‌های دولتی به‌سمت ورشکستگی پیش می‌روند”، گفت: سندیکاهایی برای قیمت‌گذاری و تعیین نوبت جهت جلوگیری از ورشکستگی در بنادر شمالی و جنوبی ایجاد می‌شود. به گزارش مارین‌نیوز، حسن تیمورتاش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار‌کرد‌: بر سر موضوع سوخت شناور‌ها متأسفانه […]

 

دبیر اتحادیه مالکان کشتی با اعلام “به رکود وحشتناکی دچار شده‌ایم و مالکان به‌دلیل عدم‌حمایت‌های دولتی به‌سمت ورشکستگی پیش می‌روند”، گفت: سندیکاهایی برای قیمت‌گذاری و تعیین نوبت جهت جلوگیری از ورشکستگی در بنادر شمالی و جنوبی ایجاد می‌شود.

به گزارش مارین‌نیوز، حسن تیمورتاش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار‌کرد‌: بر سر موضوع سوخت شناور‌ها متأسفانه به جایی نرسیدیم، یعنی هیچ‌کس هیچ کاری برای ما نکرد.

وی با بیان این‌که دولت گفته قیمت سوخت همین است، تصریح‌کرد: در حال حاضر اتحادیه مالکان کشتی مشکل دارند که اگر قیمت سوخت افزایش یابد با بازار رکود باید چه‌کار کنیم.

وی با اعلام این‌که بازار حمل‌و نقل دریایی به‌طور وحشتناکی در رکود به سر می‌برد، افزود: هم‌اکنون بار نیست و مالکان نگران هستند.

وی با یادآوری این‌که قیمت سوخت به‌دلیل ابعاد جهانی کاهش یافت، گفت: الآن قیمت سوخت در حال افزایش بوده به‌طوری که از ۶۰۰ تومان به بیش از ۱۰۰۰ تومان رسیده است.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ادامه‌داد: در وضعیت کنونی حمل‌و نقل دریایی مقرون به صرفه نیست، از سوی دیگر مالکان کشتی نیز علیه خود عمل می‌کنند، یعنی کالا را زیر قیمت حمل می‌کنند و غیر از مشکل سوخت و دولت که بر ما فشار آورده مالکان هم با هم در رقابت هستند و قیمت حمل بار را زیر قیمت اصلی آورده‌اند.

 

تیمورتاش با بیان این‌که مالکان در حال ورشکسته شدن هستند، افزود: این مسأله تبدیل به معضلی شده و به همین منظور در هیأت مدیره بحث سندیکاهای استانی را مطرح کرده‌ایم، در این راستا با همکاری یک گروه حقوقی سندیکاهایی برای قیمت‌گذاری و نوبت‌دهی در بنادر شمالی و جنوبی ایجاد می‌کنیم تا از ورشکسته شدن مالکان کشتی جلوگیری شود.