۲۴ساعته شدن ۲۹ شبکه در سال ۹۶

۲۴ساعته شدن ۲۹ شبکه در سال ۹۶ مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به اقدامات این معاونت در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۲۹ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی پخش ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، مهندس […]

۲۴ساعته شدن ۲۹ شبکه در سال ۹۶

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به اقدامات این معاونت در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۲۹ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی پخش ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، مهندس مجید علیزاده با اشاره به عملکرد این معاونت در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: ۲۴ساعته شدن شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی یکی از مهم‌ترین این اقدامات به شمار می‌رود به‌طوری که در یک سال گذشته ۱۰ شبکه رادیویی و ۱۹ شبکه تلویزیونی پخش ۲۴ ساعته خود را با استفاده از ظرفیت‌های استانی و بهره‌گیری از نیروهای هنرمند بومی آغاز کردند.

وی افزود: در این مدت همچنین شاهد قطب‌بندی تخصصی استان‌ها در حوزه تولیدات مستند، پویانمایی و نمایشی بر اساس مزایای نسبی هر یک از مراکز بودیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به طراحی و اجرای جدول پخش جامع پخش ۳۳ شبکه استانی و محلی سیما با هدف عدم پخش همزمان برنامه‌های همسان در مراکز مختلف عنوان کرد: همچنین در سال ۹۶ رشد ۱۰۰ درصدی تولید برنامه‌های طنز با رویکرد امیدبخشی و نشاط‌‌آفرینی در سطح جامعه محقق شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه نکوداشت چهل‌سالگی انقلاب از فجر ۹۶ تا فجر ۹۷ با برگزاری ۸ جلسه و ۹۵ مصوبه از دیگر اقداماتی بود که در این معاونت به انجام رسید.

علیزاده با اشاره به طراحی تولید ٣٣ مستند اربعین در مراکز استانی صدا و سیما در سال گذشته خاطرنشان کرد: همچنین تولید و پخش مجموعه مستند دو قسمتی بلند فاخر با موضوع اربعین نیز در دستور کار معاونت استان‌ها قرار داشت که از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی روی آنتن رفت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی با بیان این‌که در سال گذشته برنامه ۵ساله این معاونت تدوین شد، گفت: این سند مشتمل بر ۹ جلد کتاب چشم‏‌انداز، اهداف کلان، برنامه‌های اجرایی، نظرات نخبگان و … است.

وی از افزایش مخاطبان رادیو مراکز به میزان ۳درصد در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سیمای مراکز هم دو درصد بود.

علیزاده افزایش سطح کیفی برنامه‌های برند صداوسیمای مراکز را مورد توجه قرارداد و بیان کرد: این کار با بهره‏‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بی‌بدیل موجود در استان‌ها به‌طوری که هر مرکز حداقل دارای دو برنامه شاخص باشد مورد تأکید قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش دو برابری سهم حضور سیمای مراکز در شبکه «شما» تصریح کرد: شبکه شما با طراحی برنامه‌های جذاب مخاطبان خوبی را در سال ٩۶ با خود همراه کرد.

علیزاده با اشاره به اجرای ۳برنامه شاخص در حوزه شعر، موسیقی، فرهنگ و ادب در مراکز استانی طی سال ۹۶ خاطرنشان کرد: ترانه باران، رادیو شب و عصرانه «برقراری ارتباط زنده با شبکه‌های استانی و دعوت از هنرمندان بومی و پیشکسوتان موسیقی محلی» ۳برنامه‌ای بودند که روی آنتن رفتند.

وی افزود: در سال گذشته همچنین شاهد تولید ۶۲۰ قطعه موسیقی و سرود در مراکز استانی که قابلیت پخش از شبکه‌های استانی و سراسری را داشتند بودیم.