شائبه خسارت «پایتخت۵» به‌ کارخانه سیمان ری تکذیب شد

شائبه خسارت «پایتخت۵» به‌ کارخانه سیمان ری تکذیب شد طراح صحنه سریال «پایتخت ۵» در واکنش به انتقادهای واردشده به لوکشین کارخانه سیمان شهرری و آسیب به بخش‌هایی از این کارخانه در صحنه‌هایی از دو قسمت آخر این سریال، اظهار کرد که کوچک‌ترین آسیبی به این کارخانه که ارزش تاریخی دارد، وارد نشده است. عباس‌بلوندی […]

شائبه خسارت «پایتخت۵» به‌ کارخانه سیمان ری تکذیب شد

طراح صحنه سریال «پایتخت ۵» در واکنش به انتقادهای واردشده به لوکشین کارخانه سیمان شهرری و آسیب به بخش‌هایی از این کارخانه در صحنه‌هایی از دو قسمت آخر این سریال، اظهار کرد که کوچک‌ترین آسیبی به این کارخانه که ارزش تاریخی دارد، وارد نشده است.

عباس‌بلوندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «لوکیشن دو قسمت آخر سریال در کارخانه سیمان ری، واقع در انتهای اتوبان امام علی(ع) بوده است»، درباره‌ انتقادهای مطرح‌شده در خصوص آسیب‌هایی که به این کارخانه وارد شده است، توضیح داد: به هیچ عنوان آسیبی به این ساختمان وارد نشده است. در واقع انفجارهای طراحی شده اصلاً صدمه‌دار نبودند. حتی در سکانس‌هایی که قرار بود چاشنی‌زده شود، بر روی دیوارهایی اتفاق افتاد که خودمان مشابه دیوارهای ساختمان درست کرده بودیم. در واقع از هیچ لحاظ این ساختمان کوچک‌ترین صدمه‌ای ندید.

او ادامه داد: از سال‌ها قبل با پیشینه کارخانه سیمان شهرری آشنا بودم و اطلاع‌ داشتم که حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد، الان مخروبه شده و قرار است موزه شود. پیش از سریال «پایتخت ۵» نیز در این ساختمان پروژه‌های دیگری داشتم. در هر صورت فارغ از ارزش تاریخی که این ساختمان دارد، ما در هر ساختمانی که کار می‌کنیم تمام تلاشمان این است که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

این طرح صحنه درباره بخش‌های جنگ و تیراندازی سریال نیز توضیح داد: بخش‌هایی که سریال در آن تصویربرداری شده، خارج از بخش موزه ساختمان است و در قسمت پشت ساختمان که پیشتر هم برای جابه‌جایی لوازم کارخانه تخریب شده بود، تصویربرداری انجام شده است.

بلوندی در پایان تأکید کرد، از آنجا که حساسیت زیادی روی ابنیه تاریخی دارد، تلاش می‌کند تا هیچ آسیبی به این اماکن وارد نشود.