پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش می‌شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کمک کنیم پیام‌رسان‌های داخلی جا باز کنند. این پیام‌رسان‌ها به سرعت رشد می‌کند و بستر‌ها را فراهم می‌کنیم تا در آموزش و پرورش پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین شود. به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی در همایش تبیین آیه […]

وزیر آموزش و پرورش

پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کمک کنیم پیام‌رسان‌های داخلی جا باز کنند. این پیام‌رسان‌ها به سرعت رشد می‌کند و بستر‌ها را فراهم می‌کنیم تا در آموزش و پرورش پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی در همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امیدوارم سال ۹۷ سال پر خیر و برکت برای مردم و فرهنگیان باشد و به مدد همکاری شما گام‌هایی برای رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش‌برداریم. آموزش و پرورش ما دستاوردهای خوبی تا امروز خصوصاً در بعد کمی دستاوردهای خوبی داشته که نباید از آن غفلت کنیم.

وی ادامه‌داد: نرخ تحت پوشش بودن دانش‌آموزان به نسبت کشورهای منطقه منحصر به فرد است. این عدد قابل افتخار است. امروز با افتخار باید بگوییم این طرح، ۹۸ درصد دانش‌آموزان ابتدایی را پوشش می‌دهد. در دوره‌های متوسطه اول و دوم هم نرخ پوشش بالا رفته است. از دهه ۶۰ با رشد جمعیت دانش‌آموزی رو به رو بودیم اما در گسترش فضا هم خوب عمل کردیم و رشد دانش‌آموزان دختر قابل افتخار است.

بطحایی اضافه‌کرد: در حوزه نیروی انسانی نیز از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل توجهی داریم و بین همه دستگاه‌ها شاخص هستیم و ۷۰ درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس به بالا دارند. یکی از متعهد‌ترین و متدین‌‌ترین نیروهای دولت را آموزش و پرورشی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی اظهارکرد: ما در جمع کارشناسی خودمان باید همواره موانع و مشکلات را ببینیم و دلمان را به دستاورد‌ها خوش نکنیم. باید به سمت اصلاح نظام آموزشی برویم. سند تحول بنیادین نقشه راه ماست. البته نه این‌که نواقصی نداشته باشد اما یک سند بالادستی است و ما را به سمت آموزش و پرورش نوین هدایت می‌کند. این مهم‌ترین دستاوردی است که در اختیار داریم.

وی ادامه‌داد: باید اعتراف کنیم که کیفیت در آموزش و پرورش امروز ما کاستی دارد و باید برطرفش کنیم. منظورم از کیفیت حدی از آن خدمات است که مورد نظر ذی‌نفعان و رضایت آنها باشد.

بطحایی ادامه‌داد: انجمن اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌‌اش صیانت از همین آموزه‌ها با روش‌های نوین است و باید روش‌ها را تغییر دهیم. دانش‌آموزان حاضر نیستند سر کلاس درس بینش دینی فقط روخوانی از معلم بشنوند. دشمن روش‌های زیرکانه‌ای دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نسلی که امروز سکان‌دار هدایتشان هستیم در معرض خطر هستند و چنین تشکل‌هایی که وظیفه آنها تمرین مهارت‌های اجتماعی و بینش‌های دینی است، باید بسیار تلاش کنند.