ظرفیت تولید ال‌.پی.‌جی ایران دو برابر می‌شود

   معاون مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در دوران تحریم نیز سهم خود را از بازار ال‌.پی.جی از دست نداد، اما پایان تحریم‌ها فرصتی مناسب برای گسترش این سهم به شمار می‌آید. به گزارش شانا، همایش بین‌المللی قیر و ال.پی.جی مؤسسه آرگوس را در تهران در محل هتل اسپیناس پالاس با […]

 

 معاون مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در دوران تحریم نیز سهم خود را از بازار ال‌.پی.جی از دست نداد، اما پایان تحریم‌ها فرصتی مناسب برای گسترش این سهم به شمار می‌آید.

به گزارش شانا، همایش بین‌المللی قیر و ال.پی.جی مؤسسه آرگوس را در تهران در محل هتل اسپیناس پالاس با سخنرانی صفرعلی کرامتی، معاون مدیر امور بین‌الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام شرکت ملی نفت ایران، به‌طور رسمی گشایش یافت.

کرامتی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یکی از مهمترین صادرکنندگان ال.پی.جی، قیر و روغن‌های صنعتی، اعلام کرد که آسیا مهمترین بازار برای فروش این محصولات ایران به شمار می‌آید.

به گفته وی، ایران حتی در دوران تحریم نیز سهم خود را از بازار ال.پی.جی از دست نداد، اما پایان تحریم‌ها فرصتی مناسب برای گسترش این سهم به شمار می‌آید.

با این همه، کرامتی اعلام کرد که ورود فرآورده‌های نفت خام شیل به بازار، چالشهایی برای عرضه‌کنندگان سنتی ال.پی.جی ایجاد کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: در سال ٢٠١٧ میلادی، ٢٠ نفتکش حامل سوخت به بازارهای جهانی ارسال می‌شوند و این می‌تواند خبری خوب برای معامله گران ال.پی.جی و قیر باشد.

کرامتی عنوان کرد: ایران اکنون سالانه ۸ میلیون تن ال.پی.جی تولید می‌کند که ۳ میلیون تن آن از گاز طبیعی، دو میلیون و ٥٠٠ هزار تن آن در مجتمع‌های پتروشیمی و بقیه آن در پالایشگاه‌های گوناگون در سطح کشور تولید می‌شود.

معاون مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت همچنین از برنامه ایران برای توسعه پروژه‌های زیرساختی در عسلویه و بندر عباس خبر داد که می‌توانند ظرفیت صادرات ایران را به شدت افزایش دهند.

به گفته وی، تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی می‌تواند ظرفیت تولید ال.پی.جی را در ایران دو برابر کند.

 

همایش یاد شده، نخستین رویداد از مجموع رویدادهای هفته فرآورده‌های نفتی ایران است از سوی مؤسسه آرگوس برگزار می‌شود.