کسب درآمد از افزایش نرخ ارز برای دولت ضرر است

رییس سابق بانک‌مرکزی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده کسب درآمد از افزایش نرخ ارز برای دولت ضرر است    رییس سابق بانک‌مرکزی گفت: دولت خود بزرگ‌ترین هزینه کننده و مصرف‌کننده ارز است  لذا هرگونه تمایل به کسب در آمد از فروش ارز در پی افزایش قیمت  برای دولت  جز ضرر چیز دیگری ندارد. محمود بهمنی در گفت‌وگو با […]

رییس سابق بانک‌مرکزی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده

کسب درآمد از افزایش نرخ ارز برای دولت ضرر است 

 

رییس سابق بانک‌مرکزی گفت: دولت خود بزرگ‌ترین هزینه کننده و مصرف‌کننده ارز است  لذا هرگونه تمایل به کسب در آمد از فروش ارز در پی افزایش قیمت  برای دولت  جز ضرر چیز دیگری ندارد.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده ضمن بیان مطلب فوق افزود: درصورت علاقه دولت‌ها به افزایش نرخ ارز و ارزفروشی احتمالی، نه تنها در درازمدت بلکه در کوتاه مدت آثار هزینه‌ای و تورمی این کار بر دولت‌ها فشار وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به چرایی بروز شک ارزی اخیر در بازار تصریح کرد: متأسفانه شاهد مدیریت ضعیف و عدم پیش‌بینی‌های لازم توسط مسولان بانک مرکزی بودیم در حالیکه در زمان بنده علی‌رغم وجود گزینه نظامی روی میز و فشار تحریم‌ها اجازه ندادیم دلار بالاتر از ۳۰۰۰ تومان برود.

 نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص خبر خروج ۳۰ میلیارد دلار ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶ اظهار داشت: از این خبر اطلاعی ندارد و لازم است از منابع اعلامی در این خصوص سؤال شود.

در ادامه بهمنی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی، تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی به نفع ملت، اشتغال و اقتصاد کشور است.

وی در ادامه افزود: حمایت از کالای ایرانی، مانع از قاچاق کالای خارجی می‌شود که این امر نیز به نفع ملت، جوانان و اقتصاد کشور است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس با اشاره به این‌که وقتی کالای ایرانی تولید می‌شود نباید از تولیدات خارجی استفاده کرد، گفت: مدیران و کارگران نیز باید تولیدات داخلی را به سمت بالا بردن کیفیت سوق دهند.

بهمنی تصریح کرد: کیفیت بالای کالای ایرانی نه تنها منجر به خرید شهروندان می‌شود، بلکه باعث تشویق تولیدکنندگان برای بهتر عمل کردن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خواستار تربیت دانشجویان فنی و آماده به‌کار در صنعت و کشاورزی شد و گفت: ادارات چوب‌ لای چرخ صنعت نگذراند، بعضی از صاحبان صنعت گاهی برای دریافت مجوز تا دو سال دوندگی می‌کنند و اجرای طرح آنها ۹ ماه طول می‌کشد. این انصاف نیست ما صاحب سرمایه را معطل کنیم.