برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۷۸ کشور جهان

    مینا زمانیان- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در دو رشته‌ حفظ و قرائت از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در نشست خبری سی‌وسومین دوره‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با بیان این‌که قرآن کریم یکی […]

 

 

مینا زمانیان- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در دو رشته‌ حفظ و قرائت از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در نشست خبری سی‌وسومین دوره‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با بیان این‌که قرآن کریم یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است که به بشریت اعطا شده است، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت، بشارت و سراسر نور و نورانیت است و این کتاب نه فقط برای مسلمین و مؤمنین که برای کل جهان نازل شده است ما باید در این کتاب مبارک همواره تدبر کنیم و به آیات آن توجه داشته باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: امسال سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» که برگرفته از قرآن کریم است برگزار می‌شود، اگر تمام مسلمین پیرامون قرآن جمع شوند یقیناً جوامع اسلامی می‌توانند به موفقیت‌های چشم‌گیری برسند. این دوره از مسابقات از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۷۸ کشور از کشورهای مختلف دنیا در دو رشته حفظ و قرائت در مصلی امام خمینی (ره‌) برگزار می‌شود.

محمدی با اعلام این خبر که مراسم افتتاحیه با حضور رییس‌جمهور از ساعت ۱۷ الی ۱۹ روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مسابقات از قاره‌های مختلف جهان شرکت‌کنندگانی حضور دارند. از قاره آفریقا ۳۲ کشور، آسیا ۲۳ کشور، اروپا ۲۰ کشور، آمریکا دو کشور و اقیانوسیه هم یک کشور حضور دارند. در کل در این دوره از مسابقات ۱۳۰ نفر حضور پیدا می‌کنند که ۵۷ نفر آن‌ها حافظ کل، ۵۷ نفر قاری و ۱۶ نفر از عزیزان روشن دل که حافظ کل هستند حضور دارند.

محمدی تأکید کرد: در این دوره از مسابقات ۱۷ داور به لحاظ تخصصی و فنی مدیریت مسابقات را بر عهده دارند که ۱۰ داور خارجی و ۷ داور ایرانی و ۵ هیأت رییسه برای نظارت و هماهنگی در مسابقات حضور دارند. ما هم همچون سایر کشور‌ها در این دوره از مسابقات دو نماینده داریم که در رشته‌ قرائت حامد ولی‌زاده از استان آذربایجان غربی و در رشته‌ حفظ مجتبی فردفانی از استان خراسان رضوی و در رشته‌ حفظ کل روشندلان، عبدالغفور جوهرچی از استان خراسان رضوی هستند. همچنین در حدود ۳۰ مهمان ویژه از مسؤولان کشورهای مختلف اسلامی در این دوره از مسابقات حضور دارند.

وی اضافه کرد: ما علاوه بر برگزاری مسابقات برنامه‌های جانبی نیز داریم که از جمله آن‌ها برگزاری نمایشگاهی با موضوعات و محصولات مختلف قرآنی در مصلی است. همچنین هفتمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی را در ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌کنیم. از ۱۰۰ اثر پژوهشی قرآنی با عنوان قرآن و فرهنگ انقلاب اسلامی رونمایی می‌کنیم. همچنین از ۴ جشنواره قصه‌های قرآنی در این دوره از مسابقات رونمایی می‌شود. محافل انس با قرآن را در استان‌های همجوار استان تهران برگزار می‌کنیم و ۵۰ کارگروه برای آموزش تخصصی علاقه‌مندان در جوار مسابقات برگزار می‌شود.

 

وی گفت: اختتامیه مسابقات ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مصلی برگزار می‌شود. همچنین شرکت‌کنندگان در صبح روز ۲۸ اردیبهشت با مقام معظم رهبری دیدار دارند.