ورود ۵ زبان خارجی به مدارس در سال آینده

  دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود، می‌توانیم امیدوار باشیم در سال تحصیلی آینده آموزش ۵ زبان خارجی در مدارس رونق بیش‌تری داشته باشد. مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص آموزش […]

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود، می‌توانیم امیدوار باشیم در سال تحصیلی آینده آموزش ۵ زبان خارجی در مدارس رونق بیش‌تری داشته باشد.

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص آموزش ۵ زبان خارجی در مدارس مصوبه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: بله، چند سال قبل مصوبه‌ای در خصوص آموزش ۵ زبان خارجی در مدارس داشتیم.

وی افزود: براساس آن مصوبه، علاوه بر عربی و در صورت تمایل دانش‌آموزان می‌توانند به جای زبان خارجی انگلیسی، زبان‌های ۵‌گانه دیگری را انتخاب کنند.

نوید ادهم با اشاره به امکان آموزش زبان‌های فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و انگلیسی در مدارس، خاطرنشان کرد: برای این کار باید زیرساخت‌ها آماده و در بخش برنامه‌ریزی و تربیت معلم فعالیت‌هایی انجام شود که بخشی از آن‌ها انجام شده است.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های لازم این کار فراهم شود می‌توانیم امیدوار باشیم در سال تحصیلی آینده آموزش دیگر زبان‌های خارجی در مدارس رونق بیش‌تری داشته باشد.